طرز تهیه حلوا ارده

حلوا ارده,طرز تهیه حلوا ارده,دستور حلوا ارده

حلوا ارده یکی از دسرهای سنتی ایرانی است که البته بیشتر به عنوان صبحانه سرو می شود. به دلیل اینکه در این نوع حلوا از کنجد بو داده ( ارده ) استفاده می شود نام آن حلوا ارده نهاده شده است. مواد اصلی این صبحانه خوشمزه عبارتند از کنجد ، مغز پسته و شیره خرما یا شیره انگور. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر حلوا ارده تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه حلوا ارده در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم حلوا ارده
کنجد ۱ فنجان
کنجد بو داده ۲ قاشق سوپخوری
شیره خرما ۲ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل به میزان لازم
پودر گردو به میزان لازم
پودر و خلال پسته به میزان لازم

دستور طرز تهیه

ابتدا کنجد خام را داخل آسیاب برقی می ریزیم و به خوبی آن را پودر می کنیم. حالا کنجد پودر شده را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و شیره خرما را به آن اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

نکته مهم در این مرحله این است که اگر مخلوط کنجد و شیره خرما سفت شد کمی شیر به آن اضافه می کنیم و رقیق ترش می کنیم. حالا ظرفی که برای حلوا در نظر گرفته ایم را بر می داریم و مقداری از مخلوط شیره خرما و کنجد را داخلش می ریزیم.

روی آن مقداری پودر نارگیل ، پودر پسته ، پودر گردو ، کنجد بوداده و خلال پسته می ریزیم. دوباره از مخلوط کنجد و شیره خرما می ریزیم و به همین ترتیب تمام مواد را داخل ظرف می ریزیم و در انتها روی لایه آخر فقط خلال پسته می ریزیم.

آموزش طرز تهیه مسقطی لاری خوشمزه و سنتی آموزش طرز تهیه مسقطی لاری خوشمزه و سنتی مسقطی یک دسر خوشمزه است که به عنوان شیرینی هم مصرف می شود. مسقطی .

حالا حلوا ارده ما تقریبا آماده است فقط باید آنرا را برای مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهیم تا خودش را بگیرد. اگر می خواهید حلوا ارده شما رنگش سفید شود می توانید به جای شیره از عسل استفاده کنید. نکته دیگر اینکه می توانید از شیره میوه های دیگر مثل شیره انگور هم استفاده کنید.

کرم کارامل,دسر کرم کارامل,طرز تهیه کرم کارامل,دستور کرم کارامل


وب تفریحی یادگاری حلوا ,شیره ,کنجد ,ارده ,پودر ,ریزیم ,حلوا ارده ,شیره خرما ,خلال پسته ,تهیه حلوا ,میزان لازم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سیسمونَک خودروهای انگلیسی دانلود مقاله، دانلود کتاب، دانلود رایگان کتاب بیست رام,20رام,دانلود رام,download rom,دانلود رام سامسونگ,هواوی,Huawei,samsun,Samsung, سامسونگ,رام تک فایل,رام چهار فایل,ASUS,رام ایسوس, لنوو,دانلود رام لنوو, رازهای دنیای وب havadar میــمدال DIGIKALA