دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در نروژ

به طور کلی دانشگاه های نروژ از سطح علمی بالایی برخوردار هستند.مدارکی که این دانشگاه ها صادر میکنند در سه دسته تقسیم بندی میشوند. مدارک صادر شده از دانشگاه های دو دسته ی اول یعنی ممتاز، خوب بدون هیچ شرایطی مورد تایید وزارت علوم در ایران قرار میگیزند. اما مدرکی که توسط دسته ی سوم از این دانشگاه ها صادر میشود یک مرحله ی مضاعف را تا تایید مدرک برای دانشجو،در پی دارد. و آن هم اینکه فرد فارغ التحصیل بایستی سرفصل دروسی را که گذرانده به اداره ی ارزیابی در وزارت علوم در ایران ارسال کند و هزینه ی تحصیل در نروژ و هزینه ی زندگی در نروژ برای شانس تایید مدارک در وزارت ایران بالاست ولی گاهی هم پیش آمده که این سرفصل ها و واحدها با نظام ایران هم خوانی نداشته و مدارک اخذ شده ی فرد از درجه ی اعتبار ساقط شود.

بنا براین توضیحات ، به خاطر اطمینان بیشتر دانشجو تحصیل در نروژ و دو دانشگاه رده ی اول به توصیه میشود. هر چند که تحصیل در دانشگاه های گروه سوم نیز طبق علاقه مندی او صورت میگیرد.

در این مرحله نام دانشگاه های مورد تایید وزارت را در هر سه گروه بنا بع تفکیک صورت گرفته قرار میدهیم.

 

دانشگاه های گروه اول (ممتاز) در نروژ

  • دانشگاه عاوم پایه و تکنولوژی 1. Norwegian University of Science & Technology (NTNU) 
  • دانشگاه برگن2.The University of Bergen 
  • دانشگاه اسلو3.University of Oslo (UiO)  
  • دانشگاه استونگر4.University of Stavanger (UiS) 
  • دانشگاه آگدر5.University of Agder (UiA) 

 

دانشگاه های گروه دوم (خوب) در نروژ:

  • کالج دانشگاه برگن1. Bergen University Colleg  
  • کالج دانشگاه بوسکرود2. Buskerud University Colleg
  • کالج دانشگاه فین مارک3. Finmark University College 

 

                             

دانشگاه ها گروه سوم(متوسط) در نروژ:

  • مدرسه ی معماری برگن1. Bergen School of Architectur 

 

مدارک صادر شده از دو دانشگاه گروه اول ، در تمام مقاطع تحصیلی، نزد وزارت علوم ایران اعتبار دارند.

 

در هرگروه از این دانشگاه ها تعداد دیگری نیز جای میگیرند که مطابق بازنگری وزارت علوم ممکن است این اسامی تغییر کنند. بنابراین دانشجویان متقاضی تحصیل در نروژ بایستی هر ساله لیست جدید منتشر شده از جانب وزارت علوم تحقیقات و فناوری را جهت اطمینان خاطر بیشتر چک کنند.


تحصیل خارج از کشور دانشگاه ,نروژ ,وزارت ,university ,علوم ,گروه ,وزارت علوم ,تایید وزارت ,مورد تایید ,کالج دانشگاه ,برگن1 bergen ,مورد تایید وزارت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود پایان نامه کسب_درآمد_ازسایتها وبلاگ شخصی جمال خالدی غذای خوب ، با ما بهترین باشید. معرفی کالا فروشگاهی آپشن خودرو دانلود آهنگ فروشگاه اینترنتی لوازم خودرو