بررسی امنیت ملی بین الملل و ایران

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 184 کیلو بایت

تعداد صفحات : 160

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی امنیت ملی بین الملل و ایران دارای 160ص وبا فرمت ورد وقابی ویرایش

امنیت ملی از مهمترین مفاهیم دانش روابط بین الملل و علوم ی است وچنان بر حیات ی یك ملت تاثیر می گذارد كه حتی برخی از دانشمندان ی ، فلسفه وجودی دولت را در حفظ امنیت وسبب بوجود آمدن یك كشور و یك دولت را پاسداری از حریم امنیت عنوان كرده‌اند. امنیت ملی، یك مفهوم ارزشی است، پدیده‌ای عجیب و احساس ذهنی و فردی است نه یك چیز عینی كه قابل دیدن و لمس باشد. ما نمی توانیم امنیت را لمس بكنیم بلكه تنها می‌توانیم احساس ایمنی نماییم. به همین خاطر هر كس با توجه به احساس خود از این مفهوم تعریف خاصی دارد. همین طور امنیت مطلق غیر قابل دستیابی است، چرا كه مفهوم امنیت ملی از نسبیت برخوردار است. كانون ایده امنیت می‌تواند از یك دولت به دولت دیگر، گروهها و یا حتی دردرون دولت تغیر بكند بنابراین مفهوم امنیت حالت تغییرپذیری دارد.(1)

مفهوم امنیت ملی مانند سایر مفاهیم ی تحت تأثیر ساختاربندی و فضای حاكم بر نظام بین‌الملل قابل تبیین است. بنابراین با این فرض كه مفاهیم ی با توجه به تغییرات شرایط محیطی (داخلی و خارجی) تغییرپذیر هستند، مفهوم امنیت ملی را بر مبنای تحولاتی كه در نظام بین‌الملل رخ داده، بررسی خواهیم نمود.

در این خصوص دو نگرش و برداشت نسبت به مفهوم امنیت ملی وجود دارد؛ برداشت سنتی، برداشت مدرن. برداشت‌های گذشته با آنچه امروز، از این مفهوم ارائه می‌گردد، متفاوت و متغیر است. لذا جهت تعیین سیرتغییر مفهوم امنیت ملی برداشت‌های گذشته و سنتی را باید جدا از برداشت‌های مدرن مورد بررسی قرار داد. با در نظر گرفتن این مطلب بخش حاضر را به دو فصل تقسیم و هر فصل را به بررسی یكی از این برداشت‌ها (برداشت سنتی از مفهوم امنیت ملی، برداشت نوین از مفهوم امنیت ملی) اختصاص می‌دهیم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


aminfile امنیت ,مفهوم ,دولت ,برداشت ,بررسی ,ی ,مفهوم امنیت ,مفاهیم ی ,نظام بین‌الملل ,برداشت‌های گذشته ,امنیت ملی، منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اجناس فوق العاده هر چی بخوای O33EIN ایران بلاگ دانلود آنلاین فایل های الکترونیکی رپ بجنورد