دانشگاه های رایگان اتریش

به طور کلی ت سیستم آموزشی اتریش بر این قرار قرار گرفته است که تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی برای همه دانش آموزان و دانشجویان بصورت رایگان باشد. بنا بر همین ت تحصیل رایگان در اتریش ، دانشگاه های این کشور با تقاضای پذیرش زیادی از جانب دانشجویان بین المللی مواجه شده اند و به همین دلیل این کشور از لحاظ صنعت دانشجویی رشد قابل توجهی داشته است.

تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش راه را برای اخذ ویزا و اقامت ودر نهایت دریافت تابعیت این کشور، نسبت به گذشته هموارتر کرده است.

دو نوع دانشگاه در کشور اتریش مشغول به فعالیت هستند: دانشگاه دولتی، دانشگاه خصوصی

فارغ  التحصیلی دانشجو از مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی یا دیپلم ۱۲ ساله شرط اول دریافت پذیرش از دانشگا های رایگان اتریش است .

شرط دوم برای دریافت این پذیرش به تحصیل در دانشگاههای ایران به خصوص دانشگاه سراسری و هزینه ی تحصیل در اتریش در برخی مواقع دانشگاه آزاد میباشد.در برخی از رشته ها دانشجو میبایست 70 واحد درسی را گذرانده باشد . که در برخی از موارد دانشگا های اتریش تمامی این واحد ها را معادل نکرده و فرد ملزم به گذراندن دوباره آنها هستند.

 

 نکته قابل توجه در استفاده از فرصت دریافت پذیرش دانشگاه های اتریش این است که اخیرا چنانچه دانشجو فارغ التحصیل از دانشگاه های آزاد باشد نمیتواند مشمول این قاعده شود.

دانشگاه های دولتی و خصوصی

در این کشور دو نوع از دانشگاه ها مشغول فعالیت هستند. دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی . تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور اکثرا بصورت رایگان است و یا در صورت رایگان نبودن شهریه اندکی از دانشجویان بویژه در رشته های پزشکی دریافت میشود که دراین صورت با احراز شرایطی دانشجو از همین پرداخت اندک هزینه های زندگی در اتریش هم معاف میشود. به عنوان مثال یکی از راه های معافیت از پرداخت شهریه توانایی دانشجو در ارتقا معدل و یا دستیابی به معدل بالاست.

موسسات خصوصی اتریش

در دسته ی دیگری از انواع دانشگاه های این کشور موسسات آموزش عالی خصوصی اتریش قرار میگیرند که از نظر رتبه بندی علمی، در سطح نازل تری نسبت به دانشگاه های دولتی قرار دارند و چنانچه فرد در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شود باید متحمل پرداخت شهریه بیشتری به نسبت مراکز دولتی شود.


تحصیل خارج از کشور دانشگاه ,اتریش ,رایگان ,تحصیل ,کشور ,دریافت ,رایگان اتریش ,تحصیل رایگان ,پرداخت شهریه ,خصوصی اتریش ,دریافت پذیرش ,فعالیت هستند دانشگاه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانستنی های پوستی الان بخر تحویل بگیر شخصی جهت انتشار شیدا سایت دانستنی های دکوراسیون هر روز بیا باران... اکادمی فوتبال کتاب