نظام اموزشی در اسپانیا

در اسپانیا همانند ایران کودک وقتی به سنین 3 تا5 سالگی می رسد زمان شروع دوران مهد برای وی فرا می رسد این دوره کودکان را برای دوره ی پیش دبستانی و دبستان اماده می کند. وقتی کودک به سن شش سالگی می رسد تا سن 13 سالگی هزینه های تحصیل در اسپانیا به صورت اجباری باید دوران ابتدایی را بگذراند که گذراندن این دوران می تواند بسته به تصمیم خانواده در داخل مدارس دولتی یا خصوصی باشد. وقتی فرد به سن چهارده سالگی می رسد وارد دوران دبیرستان یا متوسطه می شود که می بایست 3 سال این دوران را بگذراند و پس از ان وارد دوره ی پیش دانشگاهی و دانشگاه شود.

دوران دانشگاه به سه مرحله تقسیم می شود مرحله ی اول شامل سه سال تحصیل در اسپانیا جهت اخذ مدرک دیپلم،دو سال جهت اخذ مدرک مدرک کارشناسی و د رمرحله ی سوم دانشجو مدتی را جهت دفائیه از رساله ی خود می گذراند تا جهت تحصیل در مقطع دکترا اقدام کند. 

چگونگی استخدام معلمان در اموزش و پرورش اسپانیا

استخدام معلمین دوره ی پیش دبستانی و دبستان بر عهده ی دانشگاه های اسپانیا ملی اموزش معلمان است که این دانشگاه وظیفه ی اماده سازی معلمین جهت تدریس مقاطع ابتدایی را بر عهده دارد. به طور کلی اموزش معلمین در دوره ی مقدماتی بر عهده ی دانشکده ی EGBمی باشد این موسسات وابسته به ویزای تحصیلی اسپانیا دانشگاه هاست. هنگامی این دوره ها اتمام می یابد در صورتی که فرد این دوره تحصیل رایگان در اسپانیا را موفقیت پشت سر گذاشته باشد گواهینامه ای برای او صادر می شود که این گواهینامه مبنی بر صلاحیت فرد برای تدریس است و او با این گواهینامه می تواند تدریس را اغاز کند.

این دوره ها سه سال به طول انجامیده و دانشجویان در این مدت نحوه ی چگونگی رفتار با کودکان، چگونگی تدریس صحیح، اموزش تخصصی دوران پیش دبستانی و لغت شناسی را اموزش می بینند.


تحصیل خارج از کشور اسپانیا ,دوره ,دوران ,اموزش ,تحصیل ,دانشگاه ,نظام اموزشی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تخفیف وبلاگ تفریحی ایرانی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان هیپ هاپی شو ♣♣♣ غروبی در سپیده دم ♣♣♣ یاس چت ، چت یاس فروشگاه هودینگ کفش کردی کلاش