استفاده از بخور درمانی عسل طبیعی (Inhalation) عسلی به زمان های دور بر می گردد. که نتایج جالبی درباره درمان بیماری های مجاری فوقانی تنفسی داشت در این مقاله این مبحث رو بررسی میکنیم با بالامو همراه باشید :

بخور عسل طبیعی

کیزل اشتاین Kizelstein افرادی را که به آسیب ها و اختلالات مجاری تنفسی مبتلا بودند ، با بخورهای عسلی درمان می کرد. او از محلول های عسلی آبی (۱۰%) که در دستگاه های معمولی بخور گذاشته ، استفاده کرده است. طبق این شیوه درمانی ، ذرات نمناک عسل بعد از عبور مخاط بینی و بافت پوششی حنجره به کیسه های هوایی ریه می رسد و از آنجا به خون می رود. در آنجا به وسیله فعالیت و تاثیراتی که دارد اثر ضد عفونی خود را بر عفونت ها می گذارند.

بورکشیان و ی.پایان (کتابی در مبحث طب تئوری) در درمان بیماری التهاب مزمن بینی و حنجره و التهاب عفونی بینی Ozeena از محلول بخار عسلی (۲۰-۳۰ %) که برای (۵ الی ۷) جلسه تنظیم شده بود ، استفاده کرده است. در این شیوه درمان جداره مخاطی ، مرطوب و پوسته ها از بین می رود. همچنین توانست التهاب های مزمن سینوس ها وچرک گوش میانی را با شستشوی آنها با محلول های عسلی با موفقیت درمان کند.

همچنین ، دوروشنکو (مجله زنبورداری) التهاب حاد و مزمن بینی را با آغشته نمودن پنبه به محلول عسلی (۴۰%) یا ریختن قطره ای از محلول تازه ی ۲۰% پتروکائین ۲% و دیمدرول ۱% درمان کند.

همچنین التهاب حاد و مزمن سینوس های  را بخار محلول عسلی ۳۰% یا با شوک الکتریکی ، درمان کرده است.

در روند درمان التهاب های حاد و مزمن سینوسی از مرهم عسلی (۷٫۵ عسل صاف ، ۷٫۵ عسل موم دار ، بنزوکائین ۲ ، وازلین ۱۰ لانولین ۲۵) استفاده نموده است. درصد بهبود بیماران بسیار زیاد بود. اما در مورد بیماران مبتلا به التهاب حاد یا مزن حجره، آنها را با بخار عسل ، مالیدن جای التهاب با عسل و خوردن عسل از راه دهان درمان نمود. با همین شیوه ، التهاب حاد و مزمن حنجره را نیز درمان کرده است. ولی او در موارد التهاب مزمن شدید حنجره ، هیدروکورتیزون و شیموتریپسین را به محلول بخار اضافه نمود.

از سوی دیگر ، دکتر گرهارد ریدل التهاب خشک و مزمن بینی و همچنین التهاب خشک و عفونی حنجره را با تزریق موضعی پروکوپین عسلی درمان کرد. در این شیوه درمان ، محلول به مقدار (۱ سی سی) در قسمت بدنه حنجره ویزر جداره مخاطی حنجره تزریق می شد.

بخور عسل طبیعی

او در تزریق اول ، بهبود عارضه تراوش خون را مشاهده کرد. اما بعد از تزریق دوم ، جداره مخاطی را سالم دیده است. به دنبال آن، عده کمی بیماران به تزریق سوم نیاز پیدا کردند. در موارد التهاب های بینی در زیر مخاط پره میان دو سوراخ بینی که بینی را پوشش می دهد، تزریق های خود را انجام داد. درمان به بیش از (۳ الی ۴) بار تزریق نیازی نداشته است. در التهاب عفونی بینی درمان کامل حاصل نشد اما بهبود حال بیمار مشاهده گردید.

اوخوتسکی (مجله عسل) شستشو یا غرغره بینی مبتلا به التهاب عفونی با محلول های عسلی را تجویز می نماید. در این روش درمانی باید از محلول های عسلی گرم استفاده شود (یک قاشق غذا خوری با یک فنجان آب).

از سوی دیگر ، تونزلی توصیه می کند بیماران مبتلا به التهاب حاد سینوس ها را باید وادار نمود تا های موم دار عسلی را برای ۱۵ دقیقه در دهان خود بجوند. این عمل باید روزی (۴ الی ۶) بار تکرار شود. در این روش درمانی ، التهاب های حاد در عرض یک الی دو روز بهبودی حاصل می کنند. دردها کم و مجرای بینی تدریجا باز می گردد. این درمان به یک هفته تداوم و پیگیری نیاز دارد.

شانتروف التهاب مزمن سینوس های فکی را با تزریق محلول عسل داخل سینوس های هر دو تا سه روی یک مرتبه درمان نمود.

قبل از تزریق این محلول ، دهان را با سرم های فیوزولوژی شستشو داده است یا با شوک الکتریکی همراه با (۲۰%-۱۰%) محلول های عسلی را از راه جداره مخاطی وارد بینی می نمود. در ۱۰ جلسه ای که برای این برنامه درمانی اجرا شد ، زمان شوک الکتریکی در طول روز ۲۰ دقیقه بود.

نتایج درمان : ۷۶% از بیماران بهبود یافتند همچنین نتایج دوره ای آن نیز مثبت بود. عسل با محتویات خود که شامل ضد باکتری ها و آنتی بیوتیک ها ، هورمون ها و ویتامین ها و عناصری که با میکروسکوپ دیده می شود ، قدرت آن را دارد که التهاب ها را درمان کند.

بنا براین برای درمان التهاب حاد و مزمن سینوس ها استفاده روزانه از عسل را که بهترین شیوه موفق و بسیار ساده است ، توصیه می شود.

منبع : معجزات درمانی عسل (دکتر محمد دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با  عسل طبیعی و طریقه دریافت محصولات به گاه عسل بالامو مراجعه فرمایید.


عسل طبیعی التهاب ,درمان ,محلول ,بینی ,عسلی ,مزمن ,مزمن سینوس ,جداره مخاطی ,التهاب مزمن ,التهاب عفونی ,مزمن بینی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ActionBourse راه حل های روانشناسی خرید ملک در ترکیه ( استانبول ، آنتالیا ) - لوکس هومز آقای خرید خبر خوب دین دین کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. بلیط قطار فدک بهترین سایت فاکس دانلود