سفره خانه شدن خانه نیما یوشیج در شمیران تهران

نیما یوشیج در استان مازندران به دنیا آمده است نام اصلی او علی اسفندیاری بود و نیما یوشیج لقب وی بود او در منطقه شمیران تهران خانه ای داشت که هنوز این خانه سالم می باشد در حال حاضر خانه او را می خواهند تبدیل به سفره خانه نمایند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر سفره خانه شدن خانه نیما یوشیج در شمیران تهران را در مجله خبری دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

به گزارش مجله خبری دانستن : سـر کوچه «رهـــبـــری»ِ امـــروز و سابقاً «نیمـــا» که کوچه ای سه متری بود و حالا عریــض تر اسـت، خانــه نیــمـا کنـج حیاطـــی که عالــمـــی آشغال در آن ولو شده، کز کرده است. اهل محـل می دانـنـــد که اینجا خانـــه «پدر شعــر نو» در تهران بوده اما حال و روز خانـه دیـگـر به ایـن اســم و رســـم نمــی خورد. از دیوار کوتاه کنـــاری می‌شود سر بلــند کرد و وضع حیاط را دیـد که چنـــد مبـــل زهوار در رفــتــه کنجــش افتـــاده اند، زمــیـنــش پر از آت و آشغال اســت و درخــت ها خشکــیـــده و بی جانـــ‌ــانـد. خانه هم تعـــریـفــی ندارد؛ بنــایـــی پهــلوی که رنـگ آبی دیوارهای دو اتـــاق تو در تویش پوسیــده، یکــی از پنـــجـــره هایـــش را از قاب درآورده و شیــشــه درها و پنجـره های دیگـــر را شکـــســـتــه انــد.


مجله خبری سرگرمی فانوس خانه ,تهران ,یوشیج ,نیما ,شمیران ,سفره ,نیما یوشیج ,سفره خانه ,شمیران تهران ,خانه نیما ,مجله خبری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بوش سرویس ارزان سرا امتحان نهایی خرداد 98 شرکت پرسناژ ☑️ⓦⓦⓦ.????ⓕ3.rzb.ⓘⓡ☑️