طرز تهیه تاس کباب

تاس کباب, tas kabab ,طرز تهیه تاس کباب,دستور پخت تاس کباب, jhs ;fhf

تاس کباب یکی از غذاهای سنتی کشورمان است که مواد اصلی آن گوشت ، سیب زمینی ، پیاز و گوجه فرنگی هستند. این غذا با روش های مختلفی پخته می شود. تاس کباب را  می توانیم هم با گوشت خورشتی تهیه کنیم هم گوشت چرخ کرده. البته اگر کسی که منع مصرف گوشت قرمز داشته باشد می تواند این غذای خوشمزه را با گوشت مرغ تهیه کند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر تاس کباب تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه تاس کباب در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم تاس کباب
گوشت خورشتی یا چرخ کرده ۲۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
هویج ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیازها را به صورت خلالی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. پس از اینکه پیاز نرم شد گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت چرخ کرده تغییر کند و کمی سرخ شود.

توجه داشته باشید می توانیم به جای گوشت چرخ کرده از گوشت خورشتی قطعه ای هم استفاده کنیم. برای این منظور گوشت ها را به اندازه گوشت خورشتی ( مانند قورمه سبزی ) برش می زنیم و به تابه اضافه می کنیم. پس از تغییر رنگ گوشت ۲ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم.

حرارت را زیاد می کنیم تا آب سریعتر جوش بیاید. سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و خوب با گوشت و پیاز تفتش می دهیم. در مرحله بعد سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای برش می زنیم و روی گوشت می چینیم. در این مرحله نمک و فلفل را روی سیب زمینی ها می ریزیم.

آموزش طرز تهیه کباب چنجه بازاری و خوشمزه آموزش طرز تهیه کباب چنجه بازاری و خوشمزه کباب چنجه یکی از کباب های معروف و پرطرفدار ایرانی است. توجه داشته باشید که .

حالا گوجه فرنگی و هویج را به صورت حلقه ای برش می زنیم و روی سیب زمینی ها می چینیم ، سپس حرارت زیر تابه را کم می کنیم  و درب تابه را می گذاریم تا تاس کباب به آرامی بپزد و آماده شود. اگر می خواهید تاس کباب شما بدون آب باشد صبر می کنید تا آب غذا کاملا تبخیر شود.

البته برخی افراد تاس کباب را به صورت آبدار می پسندند ، در این صورت زمانی که نصف استکان آب در تابه باقیمانده بود تابه را از روی حرارت بر می داریم. در پایان تاس کباب را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

جوجه کباب,طرز تهیه جوجه کباب,دستور پخت جوجه کباب


وب تفریحی یادگاری گوشت ,کباب ,تابه ,کنیم ,تهیه ,صورت ,گوجه فرنگی ,تابه اضافه ,گوشت خورشتی ,صورت حلقه ,کباب چنجه ,توجه داشته باشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دیجی‌مطلب (DigiMATLAB) - پورتال جامع مطالب جدید روز دیجی مطلب (Digi MATLAB) مجموعه غذا و رستوران شهزاد مبارکه دانستنی های طراحی سایت و سئو سایت استریمر ایرانی رشته مدیریت بازرگانی بیمه سینا نمایندگی سهرابی السَّلاَمُ عَلَى مَحَالِّ مَعْرِفَةِالله