وارنیش تراپی چیست؟

وارنیش تراپی چیست؟

 

در زمینه ی رعایت بهداشت دهان و دندان هرگونه عملی برای کاهش ریسک ابتلا به پوسیدگی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. این پوسیدگی هم در دندان های شیری و هم در دندان های دائمی بسیار مهم می باشد. وارنیش تراپی راه حلی است که شما می توانید از آن برای جلوگیری از این نوع پوسیدگی ها نیز کمک بگیرید. وارنیش تراپی نیاز دارد تا توسط یک فرد دیگر برای دندان های شما انجام شود ، امروزه این کار در مدارس و توسط مراقبین سلامت در حال انجام می باشد.

وارنیش تراپی همانند استفاده از یک لاک غلیظ بر روی شیارهای دندان شما می باشد. شیارهای دندان ها در دندان های شیری و دائمی مکانی بسیار ویژه برای جمع شدن مواد غذایی و قند و مواد مضر برای دندان می باشد. با مسواک زدن تا حدودی غذاهای گیر افتاده بیرون آورده می شوند اما باز هم اندکی در شیارها باقی مانده و همین عامل موجب پوسیدگی دندان خواهد شد. روند این نوع پوسیدگی بسیار کند است و حتی ممکن است که فرد متوجه آن نشود.

وارنیش با خاصیت فلورایدی خود این شیارها را می پوشاند. با پوشیدن شدن شیارها دیگر راهی برای ورود ذرات مواد غذایی به داخل شیارها وجود نخواهد داشت و در نتیجه باکتری ها هم نمی توانند با افزایش حالت اسیدی دهان میزان پوسیدگی را افزایش دهند. وارنیش تراپی عملی است که نیاز دارد هر شش ماه یکبار تمدید شود ، زیرا پس از یک دوره سه ماهه تأثیر این ماده از بین خواهد رفت و در نتیجه تنها راه حل تکرار آن می باشد.

وارنیش تراپی برای بچه های کم سن و سال حتی بچه های سه ساله توصیه می شود ، زیرا سن سه سالگی آغاز شروع پوسیدگی در دندان های شیری می باشد. معمولا والدین در این دوران نمی توانند آنطور که باید از دندان های فرزند خود محافظت نمایند و به بهداشت آن بپردازند ، از طرفی وجود این فرهنگ که دندان های شیری اهمیتی ندارد هم بر این مشکل می افزاید. بنابراین وارنیش تراپی راهی مناسب برای حفظ سلامت دندان ها می باشد.

معمولا پس از انجام وارنیش تراپی دندان ها حالت چسبنده پیدا می کند و فرد ممکن است که دچار حالت تهوع شود ، در هر شرایطی نیاز است تا حدود دو ساعت نه چیزی بخورید و نه چیزی بنوشید تا وارنیش بتواند شیارهای شما را پوشش دهد. پس از آن می توانید به خوردن و آشامیدن بپردازید.


پزشک دندان ,وارنیش ,تراپی ,پوسیدگی ,شیارها ,شیری ,وارنیش تراپی ,باشد وارنیش ,مواد غذایی ,باشد معمولا ,شیارهای دندان ,باشد وارنیش تراپی ,وارنیش تراپی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تخفیف دونی ایوان سبز hotel کانتر بازان آریا مد فروشگاه اینترنتی -Aryamood ربات رز چت پیشرفته در تلرگام مروارید فلزیاب صنعتی کرد