معرفی رشته ی مهندسی کامپیوتر

در تمام زمان ها انسان ها فکر میکردند و ماشین ها در خدمت انسان ها بودند. علم کامپیوتر علمی است که ماشین ها را به خدمت انسان در می آورد. با پیشرفت کامپیوتر ها که بسیار سریع نیز انجام گرفت انسان از شر بسیاری از کارهای تکراری خلاص شد و این کارها را به کامپیوتر ها سپرد. امروزه اهمیت کامپیوتر ها به حدی شده که جزء اجتناب ناپذیری از زندگی هر فردی هستند. به همین جهت در قرن اخیر رشته ی کامپیوتر جز رشته های برتر جهان به حساب می آید.در کشور ما رشته ی کامپیوتر تا مقطع دکترا تدریس میشود و در مقطع لیسانس به دو زیرگروه سخت افزار و نرم افزار تقسیم میشود.

گرایش سخت افزار

هر کامپیوتری بلا استثنا از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل میشود. هیچ کامپیوتری نمیتواند تنها با یک جز از این دو کار کند. سخت افزار شامل همان چیز هایی است که ما از هر کامپیوتری میبینیم مانند کیس، مانیتور، موس و. . یک مهندس سخت افزار میتواند بخش هایی مانند CPU، انواع پورت ها، مدارهای جانبی و . را طراحی کند.

گرایش نرم افزار

نرم افزار بر خلاف سخت افزاری جزیی غیر قابل مشاهده به صورت عینی است. در حقیقت نرم افزار همان برنامه هایی هستند که از قبل به کامپیوتر داده شده اند و به کامپیوتر می گویند که چه کاری را باید انجام بدهد. نرم افزار ها به دو بخش تقسیم میشوند: نرم افزارهای سیستمی و نرم افزارهای کاربردی. نرم افزار های سیستمی نرم افزارهایی هستند که معمولا شرکت ها آنها را مینویسند و در اختیار مشتریان قرار میدهند.

ویژگی های یک مهندس کامپیوتر

این رشته به دانشجویی با پشت کار بالا نیاز دارد زیرا در این رشته اطلاعات فقرد باید همیشه آپدیت باشد و نیز به مطالعه ی روزانه دارد و فرد همیشه باید از اخبار فناوری روز جهان آگاه باشد. همچنین از نظر درسی نیز فردی که به مهندسی کامپیوتر علاقه دارد باید به فیزیک و ریاضی نیز علاقه داشته باشد چون این دو درس از مباحث اصلی در مهندسی کامپیوتر است. اصل دیگر در مهندسی کامپیوتر خلاقیت است که در بسیاری از مواقع کاربردی به کمک انسان می آید.

دروس مهم

همانطور که قبلا نیز گفتیم برای مهندسی کامپیوتر فیزیک و ریاضی یک اصل است. علاوه بر این دو شیمی نیز در مهندسی کامپیوتر تاثیر خوبی دارد. ضریب درس های ریاضی، فیزیک و شیمی به ترتیب 3،4 و 2 است.

 
درس خون ها، سوالات کنکور با پاسخ تشریحی، جزوات کنکوری، جزوات درسی، معرفی رشته های دانشگاهی کامپیوتر ,افزار ,رشته ,مهندسی ,انسان ,فیزیک ,مهندسی کامپیوتر ,خدمت انسان ,معرفی رشته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فیریجات نجوای شقایق فصل جدید طراحی سایت ارزان|مرکز طراحی وب سایت ایفانت| ساخت سایت پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان همه چی موجوده اینجا همه چی هست بیا تو فیلم خرید پروژه با کارت شارژ