معرفی رشته ی علوم آزمایشگاهی

این رشته یکی از رشته های شاخه ی علم پزشکی است. در این رشته به بررسی خون و همچنین مایعات دیگر درون بدن برای پی بردن به انواع بیماری های انسان می پردازیم.

تاریخچه ی رشته

در قدیم این رشته با نام مدیکال تکنولوژی در دانشگاه های خارجی تدریس میشد که در ایران به آن علوم آزمایشگاهی می گویند. نام مدیکال تکنولوژی امروزه به کلینیک لابراتوری ساینس تغییر کرده است. از سال 1347 رشته ی علوم آزمایشگاهی به ایران راه پیدا کرد و در دانشگاه هایی همچون دانشگاه تهران، تبریز و شیراز تدریس میشد. با پیشرفت علم دستگاه های آزمایشگاهی نیز بسیار تغییر کردند و امروزه در آزمایشگاه ها از دستگاه های بسیار پیشرفته و دقیق استفاده میشود.

 

هدف این رشته

هدف اضلی در این رشته این است که بتواند افراد متخصصی را به بار بیاورد تا بتوانند در آزمایشگاه های بیمارستان ها و مراکز بهداشتی با دانش خود بتوانند آزمایش های مختلف را روی خون و مایعات دیگر بدن بیماران انجام دهند. اظلاعاتی که از این گونه آزمایش ها به دست می آید بسیار حیاتی است و یک اشتباه در این آزمایشات میتواند پزشک را گمراه کرده و جان یک فرد را به خطر بیندازند. این رشته دائما در حال پیشرفت است و دانش آموختگان این رشته باید خود را با فناوری روز دنیا تطبیق دهند.

وظیفه ی دانش آموختگان

کارشناسان این رشته برای به ثمر رسیدن تحقیقاتشان از وسایل بسیار زیادی باید استفاده کنند و روش های زیادی را باید به کار بگیرند. این روش های شامل مظالعه ی میکروسکوپی روش های تشخیص مولکولی، ایمونولوژی، روش ها مختلف تشخیص تجزیه ی شیمیایی و شناسایی باکتریولوژی می باشد.

آینده ی تحصیلی

فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در رشته های از جمله بیوشیمی، باکتری شناسی، میکروب شناسی، خون شناسی، ویروس شناسی، قارچ شناسی، انگل شناسی و . ادامه ی تحصیل بدهند.

واحد های درسی

این رشته در کل  130 واحد را شامل میشود که 22 واحد آن عمومی 31 واحد دروس پایه 61 واحد دروس اختصاصی و 16 واحد کارآموزی میباشد.



درس خون ها، سوالات کنکور با پاسخ تشریحی، جزوات کنکوری، جزوات درسی، معرفی رشته های دانشگاهی رشته ,واحد ,شناسی، ,آزمایشگاهی ,علوم ,معرفی ,علوم آزمایشگاهی ,معرفی رشته ,واحد دروس ,دانش آموختگان ,مدیکال تکنولوژی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بادکنک آرایی تولد و افتتاحیه عکاسی کودک نوزاد # ابــــوالــفـضــل ســلـیـمـانــے # دانلود فایل های کمیاب ancysR shop هر چی که بخوای راهنما سفر یادداشت های روزانه یک دیوانه...