قبل از ثبت علامت تجاری و ثبت برند، شما باید در مورد استعلام برندهای ثبت شده اطلاع پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. شما با استعلام برند قبل از ثبت، متوجه می شوید که برند شما حتما ابتکاری بوده و موجب گمراهی مشتریان نمی گردد. منظور از گمراه نکردن و ابتکاری بودن علامت تجاری این است که علامت مورد استفاده روی کالا، از لحاظ شکل جدید بوده و توسط افراد دیگر مورد استفاده یا ثبت نشده باشد.

امروزه به دلیل بالا بودن حجم ثبت برند در اداره مالکیت صنعتی، انتخاب برند یا علامت تجاری سخت تر شده است. به گونه ای که اگر برای استعلام برندهای ثبت شده اقدام کنید و برند موردنظر قبلا به ثبت رسیده باشد، دیگر نمیتوان آن را ثبت کرد.

استعلام برندهای ثبت شده - ثبت یکتا

مراحل استعلام برندهای ثبت شده

برای این منظور دو راهکار وجود دارد که به تفصیل در زیر شرح می دهیم.

  • در روش اول با ورود به سامانه اداره مالکیت صنعتی به آدرس اینترنتی www.iripo.ssaa.ir و انتخاب دکمه جستجو، به صفحه جستجو وارد شده و نام و طبقه درخواستی موردنظر خود را مشخص کنید. سپس با کلیک روی گزینه جستجو، سابقه ثبت برند موردنظر خود را استعلام کنید.
  • در روش دوم با وارد شدن به سامانه رسمی کشور به آدرس اینترنتی www.rrk.ir و مراجعه به بخش آگهی های قانونی، نوع آگهی خود را علامت تجاری انتخاب کنید و اسامی موردنظر خود را برای استعلام وارد نمایید و با جستجو از میان رومه ها برند خود را استعلام کنید. طبیعی است در صورت تکراری بودن برند و علامت تجاری، باید نام دیگری را برای برندتان انتخاب کنید.

 

نکات مهم برای انتخاب برند مناسب

  • از خصوصیات مهم یک علامت تجاری، ابتکار و خلاقیت در آن است. علامت تجاری در عین سادگی و عدم تشابه با برندهای دیگر، باید دارای طراحی و ظرافت زیبا و خاصی باشد. هم چنین بهتر است از کلمات عامیانه، اشکال هندسی و اعداد در طراحی علامت تجاری استفاده نکنید زیرا خلاقیتی ندارد.
  • علامت تجاری نباید به گونه ای باشد که مصرف کننده به اشتباه بیفتد و نتواند بین دو برند تمایز ایجاد کند و دچار سردرگرمی شود. ایجاد اشتباه در نظر مشتری موجب گمراه شدن وی در انتخاب و کالا گردد.
  • در علامت تجاری باید از علائم بیانی و قابل نوشتن استفاده کرد زیرا مزیت بزرگ آن ها، مشترک بودن با حروف الفبا می باشد.
  • استفاده از حروف اختصاری برای نشان دادن نام طولانی شرکت، سازمان یا موسسه ای پس از ثبت شرکت ، به گونه ای باید باشد که حروف اول کلمات ترکیب شده آن سازمان کنار هم قرار بگیرد و یک کلمه را به وجود آورد.

 

هم چنین بخوانید:

ثبت برند تجاری و الزاماتی که باید رعایت شود

مدارک لازم ثبت برند چه مدارکی است؟


رتبه بندی شرکت و ثبت شرکت| ساجات - یکتا علامت ,برند ,تجاری ,استعلام ,استفاده ,برندهای ,علامت تجاری ,استعلام برندهای ,استعلام کنید ,انتخاب کنید ,علامت تجاری، منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید و فروش خودرو پذیرش تحصیلی moviee10 پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان فان110 فروش حضوری و اینترنتی موبایل آشپزباشی