تاج محل

در سفر به کشور هند با جاذبه های توریستی زیادی روبرو خواهید شد که خواسته یا ناخواسته به خاطر زیبایی آن ها باید به تماشا بروید.اما در این میان یکی از دیدنی های مشهور هند در جنوب دهلی نو واقع شده است که شهرتی جهانی دارد که به تاج محل معروف استو کمتر کسی را میتوان در تور هند بافت که به هند سفر کند و از این بنای با شکوه دیدن نکند.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی تاج محل بپردازیم.در ادامه با ما باشید.

تصویری زیبا از تاج محلتصویری زیبا از تاج محل

تاج محل یکی از معروفترین بناهای هند، جهان و آرامگاهی با شکوه است که در جنوب دهلی نو واقع شده است و جزو یکی از عجایب هفتگانه جهان است. این آرامگاه مترادف عشق و رمان است.این نام از همسر دوم شاه جهان،ممتاز محل گرفته شده است.

خلوصی سنگ مرمر سفید،تزیئینات نفیس، سنگ های قیمتی مورد استفاده و محل زیبایی آن همگی دست به دست هم داده اند تا این مکان یکی از مهمترین مقاصد گردشگران در کشور هند باشد.

اگر چه یک داستان عاشقانه در پشت پرده ی بنای تاج محل وجود دارد که به این بنای تاریخ زندگی بخشیده است اما زیبایی آن قلب و ذهن شما را تحریک نخواهد کرد و به جای آن فقط یک ساختمان زیبا و یادبود دیگری خواهید دید.تصویری زیبا از تاج محلتصویری زیبا از تاج محل

در آستانه سپیده دم زمانی که اولین اشعه خورشید به گنبد این مجموعه می رسد،به عنوان یک محل آسمانی شعله ور میشود. و پس از آن در غروب خورشید مانند یک الماس کاملا حک شده است.

شگفت انگیز است، جای تعجب نیست که آن را یکی از هفت عجایب جهان می دانند. زیبایی منحصر به فردی را خواهید دید.

داستان تاج محل چیست؟

شاه جهان و ممتاز محل در سال ۱۶۱۲ ازدواج کردند و ۱۸ سال با یکدیگر زندگی کردند و ثمره این ازدواج ۱۴ فرزند بود که هفت تن زنده ماندند و بزرگ شدند. ممتاز محل همسر دوم شاه‌جهان بود که در ۱۷ جون ۱۶۳۱ میلادی در هنگام تولد چهاردهمین فرزندش جان باخت.تاج محل در شبتاج محل در شب

در یکی از حمله‌های جنگی، شاه‌جهان،ممتاز محل را که بسیار دوست می‌داشت همراه خود برده بود. او در ماه‌های آخر بارداری بود. این نوزاد هفدهمین فرزندی بود که ممتاز محل به ‌دنیا آورد و دختر بود که نامش را «گوهره بیگم» گذاشتند. اما ممتاز محل در اثر وضع حمل جان باخت. هنگام درگذشت «ممتاز محل» ۳۹ سال بیش نداشت او از شوهرش درخواست کرد که پس از وی زنی نگیرد و برای او آرامگاهی بسازد که بدان نام وی جاوید بماند.

مرگ ناگهانی «ممتاز محل» پادشاه را دچار غم و اندوه ساخت. شاه داغدیده پس از تفکر و تدبر بنا به وصیت او تصمیم گرفت بنائی بر مزار محبوبش بسازد تا شاهدی بر عشقش باشد، از اینرو طراحان، مهندسان و استادکاران را از گوشه و کنار دنیا گرد آورد تا آرامگاهی را بسازند که آخرین دستاورد معماری گورکانی گردد.تصویری از تاج محل در غروب خورشیدتصویری از تاج محل در غروب خورشید

خود شاه‌جهان هم که سال‌ها بعد، به دست پسرش اورنگ‌زیب شکست خورد و مدتی در زندان قلعه سرخ یا لال قلعه به سر برد، پس از درگذشت کنار ممتاز محل زیر گنبد به خاک سپرده شده‌است.

ساعت بازدید از تاج محل

این بنا از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب باز است.این بنا در روزهای جمعه تعطیل است.

هزینه بازدید از تاج محل

هزینه بازدید برای توریست های خارجی ۱۰۰۰ روپیه میباشد.

چطور به تاج محل برویم؟

تاج محل در شهر آگرا واقع شده است.این با از مرکز شهر آگرا ۷ کیلومتر فاصله دارد.از راهنمای تور خود بخواهید شما را راهنمایی کند.
امیدواریم که این مطلب در سفر به هند برای شما مفید واقع شود.

منبع : tajmahal.org


گردشگری و سفر ممتاز ,بنای ,جهان ,زیبایی ,خورشید ,غروب ,هزینه بازدید ,«ممتاز محل» ,غروب خورشید ,عجایب هفتگانه ,تصویری زیبا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ آرش rama دراگون بال - گوکوی دوست داشتنی قرابیه|سفارش آنلاین کیک و شیرینی tebmedtourism نگین ایران