قرمز، کهن ترین، قدرتمند ترین و احساسی ترین و یکی از سه رنگ اصلی چرخه رنگ می باشد.

رنگ قرمز رنگ انتخابی بیشتر روانشناسان برون گرا و یکی از گزینش های ویژه مردان می باشد. رنگ قرمز موجب بالا رفتن فشار خون و تپش قلب می شود. در بعضی افراد نیز ایجاد نیرو و انرژی می کند و همچنین باعث به وجود آمدن حالتی صمیمی همراه با عشق و محبت می شود. به علاوه رنگ قرمز اشتها را تا حد زیادی افزایش می دهد و به همین دلیل است که در سالن های غذاخوری از این رنگ استفاده می کنند.

رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

طیف رنگی قرمز، می توانند احساس عشق، هیجان، قدرت و رشد و نمو را القا کند. رنگ قرمز در ترکیب با رنگ سفید و ایجاد رنگ صورتی، احساس شیرینی و بی گناهی و به صورت خالص، تیزی و تندی را القا می کند. با اضافه شدن رنگ مشکی، قرمز احساسات سنگین تری را بیان می کند؛ مثلا عصبانیت یا بیان شدید احساسات. قرمز به عنوان رنگ اولیه هم در پس زمینه طرح ها و هم  به عنوان رنگ تاکید، استفاده می شود. تقریبا در بین رنگ های دیگر بهترین رنگ برای تاکید رنگ قرمز می باشد. یاقوت یا فلفل قرمز را تصور کنید. کافی است انسان به این مواد فکر کند تا قدرت قرمز را به خاطر آورد. قرمز و تقریبا همه سایه ها و مظاهر آن، رنگ هایی هستند درخشان، روشن و بسیار مهیج. با این وجود، قرمز انگار همیشه فرهیخته، پیچیده و احساساتی است. قرمز رنگ پرشوری است. قرمز نگاه را به خود می کشاند.

چکیده خصوصیات رنگ قرمز:

رنگ قرمز روشن برای بیان عشق و لذت استفاده می شود.
قرمز تیره برای بیان حس انتقام جویی، عصبانیت بکار برده می شود و همچنین شجاعت و رهبری را القا می کند.
صورتی (ترکیبی از قرمز و سفید) برای ایجاد فضایی رمانتیک و قابلیت های نه استفاده می شود.
قرمز- قهوه ای تغییر و سقوط را القا می کند.
رنگ قرمز مرتبط با عشق، انرژی، گرما، حادثه، خوش بینی، عشق آتشین، ت و میل جنسی می باشد.

 

ادامه مطلب


بزرگترین مرکز مهندسی و معماری ایران و جهان قرمز ,بیان ,القا ,استفاده ,ایجاد ,برای بیان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود سرا خدمات اسباب کشی آکادمی بسکتبال اتحاد شادابی و نشاط مدرسه حمل و نقل سناتور سیف هر چی که بخوای دانلود رمان هیپ هاپی | HiPHOPi