شناخت دو هفته‌ای خواستگار

 

 

دو هفته عقلانی نیست که یک دختری حاضر بشه با یک پسری عقد کنه. اونم تو این دوره زمونه. دختر و پسری که بهم معرفی می شند و غربیه محسوب می شند و قبلا همدیگر رو نمی شناختند. خانواده آقا پسر و خودش اصرار دارند که در عرض دو هفته عقد انجام بشه. آخه در عرض دو هفته غیر ممکنه. نباید همدیگر رو بشناسند؟ نباید وقت بگذارند و همدیگر رو بشناسند؟

---------------------------------

سلام خداوند بر شما

اگر ما تکیفمان را با ملاک‌های انتخاب همسر و معیارهای کفویت دو انسان در خانواده معین کرده باشیم هیچ وقت در مقدار شناخت از طرف مقابل گرفتار ابهام نمی‌شویم.

روان شناسی غربی کفویت در ایمان یا همان کفویت فرهنگ ایمانی دو انسان را نادیده گرفت و به عمد سراغ کفویت‌های مادی نظیر کفویت در ظاهر و ادراک و نگرش و شخصیت و جایگاه اجتماعی و دیدگاه ی و بهره مندی اقتصادی رفت تا بتواند به زندگی دو انسان استحکام ببخشد. دقیقا همین دیدگاه آنها را بر آن داشت تا استحکام  خانواده را در شباهت ظاهری و ادراکی و نگرشی و شخصیتی و اجتماعی و ی و اقتصادی افراد جستجو کنند.

نتیجه آن شد که برای کشف کفویت دو انسان به سراغ روش‌هایی رفتند که بتوانند شناخت قابل قبولی از آن دو انسان به دست آورند. در این دیدگاه نه شناخت دو هفته‌ای که شناخت دو ماهه یا دو ساله نیز کارگشا نیست؛ زیرا به جای هماهنگ کردن دو انسان بر اساس یک قانون واحد، خواسته اند دو انسان شبیه به هم در تمام جهات را بیابند تا از احتمال خطر طلاق تا حد ممکن کاسته شود.

اما روان شناسی اسلامی این مساله را به نحو دیگری حل کرده است. در این دیدگاه زن و شوهر مانند دو حبه قند هستند که به خاطر ایمانشان به قانون واحد الهی، در فرهنگ اسلامی و اوامر و نواهی خداوند حل میشوند و بعد از قرار گرفتن در چای داغ و لب سوز اسلام، دیگر اثری از خودیت این دو حبه قند باقی نخواهد ماند.

وقتی کفویت فرهنگ ایمانی در دو انسان رعایت شود دیگر ظاهر و ادراک و شخصیت و جایگاهی اجتماعی و دیدگاه ی و بهره مندی اقتصادی دو انسان مانع زندگی مشترکشان نخواهد بود و آنها به راحتی در کنار هم زندگی میکنند حتی اگر یکی فقیر و دیگری ثروتمند باشد. یا یکی صبور و دیگری کم صبر باشد.

اشکال شما از شناخت دو هفته‌ای به خاطر راه پرسنگلاخی است که روان شناسی غربی در ذهن شما ساخته است و شناخت دو انسان را منوط به شناخت امور مادی کرده و استحکام خانواده را منوط به شباهت کامل در کفویت‌های تخیلی خودساخته نظیر کفویت در ظاهر و ادراک و نگرش و شخصیت و جایگاه اجتماعی و دیدگاه ی و بهره مندی اقتصادی نموده‌اند.

در دیدگاه اسلامی انتخاب همسر به همان اندازه ساده است که زندگی. شناختی که گویای ایمان یا کفر یک انسان باشد با یک روز مطالعه دقیق در مورد یک انسان به دست می‌آید. حتی قرار نیست طبق مدل غربی حرف‌های لازم و اساسی به بیرون از خانه کشیده شود.

اگر شما به دنبال کشف ایمان یک انسان باشید با یک تحقیق حساب شده آن را کشف خواهید کرد. تحقیق حساب شده این که از خواستگارتان شماره تلفن سه نفر از دوستان نزدیکش را بخواهید. این سه نفر محل نفوذ شما به اندیشه‌ها و رفتارهای مخفی خواستگار هستند. هر سوال و ابهامی در مورد او دارید در مکالمه با این سه نفر بپرسید. در پایان مکالمه از هر کدام از این سه نفر شماره سه نفر دیگر را بخواهید و به راحتی وارد حلقه دوم دوستان خواستگارتان شوید.

سه نفر اول و نه نفر دوم که در مجموع یک تحقیق دوازده نفره را تشکیل میدهند تمام جزئیات زندگی یک انسان را در اختیار محقق خواهند گذاشت و با هر گونه دروغ گویی یا تناقض گویی شما را به ابعاد مخفی‌تر زندگی‌اش راهنمایی می‌کنند.

با این روش شما در ظرف دوازده ساعت یا یک نیم روز آنچه باید در مورد یک انسان بفهمید را فهمیده‌اید و دیگر نیازی به اتلاف وقت تا دو هفته یا بیشتر ندارید. فقط کافی است چند سوال جزیی اما دقیق و کاربردی طراحی کنید و با یک نگاه جستجوگر دوازده ساعت برای انتخاب همسرتان وقت بگذارید.

شاید حلقه سه نفره ابتدایی به شما دروغ بگویند اما نفرات حلقه دوم راستگوتر هستند و تناقضات به راحتی برای شما فاش خواهد شد. تحقیق به روش‌های قدیمی کارایی خودش را از دست داده است و شناخت معنای دیگری پیدا کرده است.

این نکته را فراموش نکنید که خوداظهاری افراد در تست‌های شخصیت و مراودات ایام خواستگاری کمترین ارزش و اعتبار را دارد؛ زیرا اولا هیچ معلوم نیست که شناخت افراد از خودشان مطابق با واقع باشد و ثانیا هیچ معلوم نیست که این گفته‌ها همراه با صداقت باشد. پسرها برای به دست آوردن یک دختر ممکن است هر کاری بکنند.

ما اگر به دنبال استحکام خانواده هستیم هیچ راهی جز عمل کردن به جمله طلایی پیامبر اکرم در زمینه انتخاب همسر نداریم. نبی اکرم فرمودند: المومن کفو المومنه.

منبع: http://hosseinalemi.blogfa.com
ازدواج و بخت گشایی انسان ,شناخت ,دیدگاه ,کفویت ,زندگی ,هفته‌ای ,بهره مندی ,مندی اقتصادی ,دیدگاه ی ,روان شناسی ,انتخاب همسر ,کفویت فرهنگ ایمانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تنهایی من بتا 3 پمپ آب | لیست قیمت انواع پمپ | راهنمای انتخاب پمپ بهترین برنامه های موجود در اینترنت تازه ترین اخبار اختصاصی طراحی سایت و سئو پکتین لبنیات، پکتین مرکبات و پودر ژلاتین