پوشش من پیش داداش چطوری باید باشه؟

 

سلام. من تنها دختر خانواده هستم و ]چهار تا برادر جوان دارم. مادرم خیلی به لباس پوشیدن من تو خونه حساسن و میگن: باید دامن بپوشم و. پیش برادرهات زشته این جور لباس پوشیدن!

اینقدر حساسیت مهمه؟ پوشش من پیش داداش چطوری باید باشه؟

---------------------------------

 

سلام خداوند بر شما

 

مادرتان حساسیت بجا و قابل تحسینی دارند و خوب است که شما به نکات تربیتی مادر جامعه عمل بپوشید. قبول دارم که جوان امروزی تا علت مساله‌ای را نداند عمل کردن برایش سخت است اما مادر حکیمتان صلاح شما و برادرهایتان را در دستور کوتاهی به دخترش بیان کرده و او تا متاهل نشود حکمت کلام مادر را نخواهد فهمید.

 

درست است که چاقو دسته خودش را نمی‌برد اما شیطان همیشه در کمین ما است و ما باید بیشترین حراست و نگهبانی را از دیانتمان به جا آوریم. دقیقا به همین علت است که طبق حدیث علی بن موسی الرضا (که در امالی شیخ مفید امده است) امیرالمومنین علی علیه السلام به کمیل فرمودند: ای کمیل! برادر تو دین توست؛ پس به هر روش که میتوانی برای دینت دیوار بساز. یعنی از دینت مراقبت کن؛ مبادا هر کسی بتواند به محدوده دین تو نزدیک شود.

 

سَمِعْتُ الرِّضَا عَلِيَّ بْنَ مُوسَى يَقُولُ:‏ إِنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ لِكُمَيْلِ بْنِ زِيَادٍ فِيمَا قَالَ:

 

 يَا كُمَيْلُ‏ أَخُوكَ دِينُكَ فَاحْتَطْ لِدِينِكَ‏ بِمَا شِئْتَ.

 

ما باید برای دینمان دیوار بسازیم. دین‌داری کردن بدون حراست کردن از داشته ها معنا ندارد. مادرتان به شما حرف حساب زده است و کلامش ریشه در نصیحتی دارد که مولای دو سرا به کمیل فرموده است. گاهی یک دامن بلند و یک پیراهن و شلوار گشاد با اینکه زیبایی چندانی ندارد حائطی محکم در مقابل شیطان است.

 

متاسفانه یا خوشبختانه دخترهای پاک و نوجوان متوجه جذابیت خدادادی بدنشان در نگاه پسرها نیستند و تا ازدواج نکنند آن گونه که باید و شاید متوجه داستان نمی‌شوند. نصیحت مادرتان را بپذیرید و فکر نکنید که او بد شما را می‌خواهد. بسیاری از حرف‌های بزرگ‌ترها در عین سادگی و ظاهر قدیمی‌شان ریشه‌ای محکم و استوار دارد، و مادرتان هدفی جز استحکام خانواده و آرامش شما و برادرانتان را دنبال نمی‌کند.

 

زمانی که برادرها در خانه نیستند آن گونه که طبع دخترانه شما می‌طلبد لباس پوشیده و برای مادرتان دختری کنید اما این را بدانید که محرم بودن شما با برادرها مجوز هر نوع پوششی در مقابل آنها نیست.

 

ان شاالله با فرارسیدن موسم ازدواج تمام این حس دخترانه و زیبا را فقط برای شوهرتان متجلی خواهید کرد. آن روز و در خانه شوهر چون در حصن غیرت مردانه شوهر مومنتان قرار گرفته‌اید با عنایت به دستورهای شوهر دیگر نگران چنین دغدغه ای نخواهید بود.

 


ازدواج و بخت گشایی مادرتان ,مادر ,کمیل ,ازدواج ,شوهر ,لباس ,باید باشه؟ ,چطوری باید ,داداش چطوری ,لباس پوشیدن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید و فروش وام شرکت مکش و دهش تندیس دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. sepi اجناس فوق العاده بليت هواپيما مرجع دانلود کارتون-بازی-موزیک و ....... مشاوره تحصیلی دانتل دانلود رایگان فایل