طرز تهیه آش دوغ

آش دوغ, ash doogh ,طرز تهیه آش دوغ,دستور پخت آش دوغ, Ha n,y

آش دوغ مانند آش رشته یکی از آش های قدیمی و سنتی ایرانی است که در شهرهای مختلف ایران با روش های مختلفی طبخ می شود. این آش خوشمزه در شهرهایی مانند اردبیل ، شیراز ، تبریز ، کردستان ، همدان و … به صورت سنتی و هر شهر با روش خاص خودش طبخ می شود. این آش مانند آش های دیگر متشکل از حبوبات و سبزی های محلی و معطر است که با دوغ طعم دار می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر آش دوغ تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه آش دوغ در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم آش دوغ
دوغ ۲ لیتر
نخود ۲۵۰ گرم
سبزی آش ۷۰۰ گرم
برنج ۱ پیمانه
سیر ۲ عدد
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

بهتر است برای رفع نفخ نخود ، آنرا از شب قبل در آب بخیسانیم و در صورت امکان چند بار آبش را تعویض کنیم. این کار علاوه بر رفع نفخ نخود باعث می شود که راحت تر پخته شود. برنج را هم بهتر است از شب قبل در مقداری آب و کمی نمک بخیسانیم.

نخود خیس خورده را به همراه ۶ لیوان آب در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا نخود پخته شوند. پس از اینکه نخود پخت برنج را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. باید صبر کنیم تا برنج کاملا مغز پخت شود.

باید صبر کنیم تا آب موجود در قابلمه کم شود تا زمان اضافه کردن دوغ به مشکل بر نخوریم. پس از اینکه برنج پخت سبزی آشی را ساطوری خرد می کنیم و به آش اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که بستن درب قابلمه به طور کامل باعث بد رنگ شدن سبزی می شود.

برای همین منظور درب قابلمه را نیمه باز می گذاریم. پس از اینکه سبزی آش هم تقریبا پخت دوغ را به قابلمه اضافه می کنیم. توجه داشته باشید اگر دوغ محلی در دسترس نبود می توانیم از دوغ گازدار پاستوریزه هم استفاده کنیم.

زمانی که دوغ را اضافه کردیم باید متداوم آش را هم بزنیم تا کاملا با مواد مخلوط شود. نکته مهم در این مرحله اینست که نباید درب قابلمه را بگذاریم چون باعث بریدن دوغ می شود. بعد از ۱۵ دقیقه که از اضافه کردن دوغ گذشت فلفل و نمک آش را اندازه می کنیم.

آموزش طرز تهیه آش رشته سنتی و نذری بسیار خوشمزه آموزش طرز تهیه آش رشته سنتی و نذری بسیار خوشمزه آش رشته یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین آش های ایرانی است. خانواده های ایرانی .

سیر را به صورت نگینی بسیار ریز خرد می کنیم و در زمان سرو کردن آش ، سیر را به آن اضافه می کنیم. در کنار این آش بهتر است یک نوشیدنی شیرین هم بگذاریم چون به دلیل وجود سیر و دوغ باعث افت فشار خون می شود.

برخی به آش دوغ ، جو هم اضافه می کنند که شما هم در صورت تمایل می توانید حدود نصف لیوان جو بخیسانید و در مرحله اول به آش اضافه کنید. نکته مهم دیگر این است که سبزی آش دوغ شامل تره ، جعفری و شوید به اندازه یکسان است.

آش جو,طرز تهیه آش جو,دستور پخت آش جو


وب تفریحی یادگاری کنیم ,نخود ,سبزی ,تهیه ,قابلمه ,برنج ,توجه داشته ,داشته باشید ,کنیم توجه ,اضافه کردن ,میزان لازم ,توجه داشته باشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کولر آبی ایران پوکر سایت ری لاو ستاره الکترونیک اینجا همه چی هست دانلود آنلاین فایل های الکترونیکی پزشکان عاشق فروش سیم کارت