طرز تهیه کیک کشمشی

  • طرز تهیه کیک کشمشی
    دسته : آشپزیتاریخ: ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    طرز تهیه کیک کشمشی

    در یکی دیگر از آموزش های کیک پزی سایت نازشو قصد داریم به شما طرز تهیه کیک کشمشی آموزش دهیم. کیک کشمشی از آن دست از کیک های است که بیشتر افراد آن را دوست دارند و همه از طعم و مزه آن نیز لذت می ببرند. کیک کشمشی را به راحتی می توانند در منزل تهیه کرد. اما برخی شاید طرز تهیه کیک کشمشی را ندانند که هدف از انتشار چنین مطلبی هم آموزش همین موضوع بوده است و ما قصد داریم درست کردن کیک کشمشی را به ساده ترین شکل ممکن برای شما نیز قرار دهیم تا شما از این به بعد به راحتی و در خانه یک کیک کشمشی خوشمزه را تهیه کنید و از میهمان یا اعضای خانواده خود نیز پذیرایی کنید. ما در این پست آموزشی نیز دو بخش کلی داریم مثل همه مطالب آشپزی دیگر سایت نازشو که یک تعیین مواد اولیه و مقدار آن ها است که بسیاری آن را متاسفانه رعایت نمی کنند یعنی مقداری که ما تعیین کرده ایم را بالا یا پایین می کنند که اصلا این کار درست نیست و تاثیر مستقیم در طعم و مزه غذا می گذارد حتما دلیلی داشته است که مثال یک و نیم پیمانه از موادی را قرار دادیم پس دقت کنید و این موضوع را به خاطر بسپارید که مقدار مواد را به دلخواه تغییر ندهید. همچنین در بخش دوم هم ما طرز تهیه کیک کشمشی را توضیح دادیم که بسیار راحت و قابل فهم برای تمام افراد دوست دار آشپزی نیز می باشد.

    مواد لازم برای تهیه کیک کشمشی

    کشمش پلویی : نصف پیمانه
    بکینگ پودر : 1 قاشق غذا خوری
    آرد : 2.5 پیمانه
    شیر ولرم : 1 پیمانه
    شکر : 1.5 پیمانه
    تخم مرغ : 5 عدد
    وانیل : به مقدار لازم
    روغن مایع : 3 چهارم پیمانه

    طرز تهیه کیک کشمشی

    برای شروع کار تهیه کیک کشمشی شما باید یک ساعت زود تر کشمش ها را در مقداری آب خیس کنید. سپس بعد از گذشت یک ساعت کشمش ها را از آب خارج کنید و آن را داخل صافی میریزیم و سپس آن را در داخل پارچه ای تمیز نیز خشک می کنیم. بعد از اینکه خوب کشمش ها را خشک کردیم نوبت به این می رسد که به آن دو قاشق غذا خوری آراد الک شده اضافه کنید و بعد آن را در ظرفی ترکیب کنید و یک گوشه قرار دهید. در مرحله بعدی تهیه کیک کشمشی خوشمزه شما باید زرده و سفیده‌ی تخم مرغ‌ ها را از هم جدا کنید و بعد زرده‌ های تخم مرغ  را کمی با همزن دستی هم می‌زنیم بعد نیمی از شکر را اضافه می‌کنیم و با دور متوسط می‌زنیم کمی بعد وانیل را اضافه می‌کنیم حالا آنقدر می‌زنیم تا کش دار و حجم نیز بیشتر شود، در ادامه نیز شما باید شیر ولرم را به همراه روغن را اضافه کنید و بعد کمی هم می‌زنیم خوب در ادامه نیز شما باید بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و دو بار الک کنید و  بصورت کم کم به مواد اضافه کنید و به هم زدن خود هم ادامه دهید.

    تا اینجا آموزش شما نیمی از راه تهیه این کیک خوشمزه تمام کرده اید در این مرحله نوبت می رسد به سفیده‌ های تخم مرغ که آن ها هم باید بصورت جداگانه بزنیم تا حجم آن نیز زیاد شود و در حین فرم دادن سفیده تخم مرغ نیمه باقی مانده‌ شکر را هم کم کم به سفیده تخم مرغ نیز اضافه می‌ کنیم تا کاملا پف کند طوری که وقتی ظرف را برعکس می‌کنیم از ظرف نریزد و با استفاده از لیسک یا قاشق چوبی به صورت دورانی با باقی مواد تا حدی که مخلوط شود هم می‌زنیم حواستان باشد که زیاد هم نزنید تا پف مواد نخوابد و در انتها کشمش را هم اضافه می‌کنیم. در پایان هم باز هم کمی مواد را مخلوط می کنیم و سپس آن را را درون قالب دلخواه  که کمی چرب و آرد پاشی شده است می‌ریزیم. و آن را دورن فر که گرم شده است به مدت 45 دقیقه با دمای 180 درجه می‌ پزیم. قبل از خارج کردن کیک کشمشی مطمن شوید که کیکتان نیز پخته شده است. از اینکه تا انتهای این آموزش همراه ما بودید از شما سپاس گزار نیز هستیم.

 


تفریحات سالم کشمشی ,تهیه ,مواد ,می‌زنیم ,آموزش ,کشمش ,اضافه کنید ,اضافه می‌کنیم ,کشمشی خوشمزه ,سایت نازشو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهترین هر چی که بخوای پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان کلینیک تخصصی زیبایی دکتر سامیار دنیای چادر هرچی بخوای کشکول الموتی نحوه استفاده از انکوباتور آزمایشگاهی شهرفایل ایکس نایس