http://cdn.naghdestan.com/Image/News/negative-thoughts_160903183924499.jpg

فکر منفی چگونه روی مغزتان اثر می‌گذارد

پژوهشگران مجله‌ی کلینیکال سایکالوجی در پژوهشی تاثیرات نگرانی را روی انجام دادن یک وظیفه بررسی کردند. آنها از شرکت‌کننده‌ها خواستند اشیایی را در دو گروه مرتب‌کنند. آدم‌هایی که گزارش کرده‌بودند ۵۰درصد اوقات یا بیش‌تر نگران هستند، با بالا رفتن سطح دشواری وظیفه‌ی مرتب‌سازی، اختلال چشمگیری در توانایی مرتب‌سازی‌شان نشان دادند.

این پژوهشگران در پژوهش بعدی توانستند نشان دهند این اختلال نتیجه‌ی بالا رفتن میزان تفکر منفی است. وقتی مغز با وظایف پیچیده مواجه می‌شود، تفکر منفی به توانایی شما در پردازش اطلاعات و تفکر واضح آسیب می‌زند.

اگر نظر پژوهشگران درست باشد، تفکر منفی درباره‌ی مشکلات‌تان نه‌تنها کمکی به حل آنها نمی‌کند، بلکه در واقع فکر کردن به یک راه‌حل مفید را برای‌تان دشوارتر می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۴راه دور کردن انرژی منفی از اطراف تان

آمیگدال و حافظه

اگر تمایل دارید نسبت به استرس واکنشی هیجانی نشان دهید، ممکن است علت‌اش تغییراتی باشد که تفکر منفی در مغزتان ایجاد کرده‌است. آمیگدال تجربیات منفی را در مغز ذخیره می‌کند. هم‌چنین، آمیگدال مسئول واکنش جنگ و گریز مغز است. کورتکس جلویی مغز واکنش‌های ما را به عوامل استرس‌زا تعدیل می‌کند.

فردی که در اوضاعی استرس‌زا مثل ماندن در ترافیک است، به‌طور معمول سطح تهدیدی را که متوجه امنیت او است ارزیابی می‌کند و محاسبه می‌کند که آن تهدید کم‌تر از سطح آزاردهندگی است و تا پایان ترافیک آرامش خود را حفظ می‌کند.

در مقابل، اگر یک فرد قبلا در معرض استرسی بوده‌است که زندگی‌اش را تهدید کرده‌است، و از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، ترافیک را به عنوان تهدیدی برای امنیت‌اش می‌بیند و طوری واکنش نشان می‌دهد که انگار مورد حمله قرار گرفته‌است. او نمی‌تواند تهدید حقیقی را از استرس درک‌شده تشخیص دهد و واکنشی هیجانی نشان می‌دهد.


احترام و ادب منفی ,می‌کند ,نشان ,تفکر ,ترافیک ,تهدید ,تفکر منفی ,نشان می‌دهد ,هیجانی نشان ,واکنشی هیجانی ,بالا رفتن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دختران باحال تی وی نوستالژیا nbowMac shop مارکت سنتر ایرانیان تخفیف ویژه فقط برای امروز amanbehruozi نارون دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. ناوک