دکتر لیلا شیربیگی، متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی تهران، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «سلامانه» در این خصوص گفت: «برای دستیابی به این حس نشاط‌آور میوه «به» را ببویید.»این متخصص طب سنتی ادامه داد: ««به»، میوه معروف پاییزی است که در زبان ترکی حیوا و به عربی سفرجل نامیده می‌شود و اگر می‌خواهید روزتان را فرح‌بخش و نشاط‌آور شروع کنید، پیشنهاد می‌شود برای دستیابی به این حس نشاط‌‌آور میوه «به» را ببویید.»

وی با بیان اینکه این میوه سه نوع «شیرین، ترش و تلخ» دارد، توضیح داد: «از منظر طب سنتی، «به» شیرین، معتدل در گرمی و سردی است و کمی تری دارد و مصرف آن فرح‌بخش و نشاط‌آور بوده و منجر به تقویت مغز، قلب و معده می‌شود و ادرارآور است. «به ترش» نیز سرد و خشک است و در تقویت معده ضعیف‌شده، از گرمی خیلی موثر است. البته زیاده‌روی در مصرف آن بعد از غذا می‌تواند باعث اسهال و در معده خالی منجر به یبوست مزاج می‌شود. ضمن اینکه مصرف عصاره «به ترش» در تنگی‌نفس، آسم و رفع حالت تهوع سودمند است.»

به گفته دکتر شیربیگی، بوییدن انواع «به»، نشاط‌آور و نیروبخش است و خوردن آن در رفع سردرد و وسواس فکری کمک‌کننده است. همچنین مصرف این میوه در تپش قلب توصیه می‌شود

منبع:hidoctor.ir


صنایع میوه خشک آسرولا میوه ,می‌شود ,مصرف ,نشاط‌آور ,معده ,«به» ,وسواس فکری ,میوه «به» منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نیازمندی های ایران aryaahadi closed گیردادنی نکاتی در مورد شکستگی ها و در رفتگی ها