رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصمیمات مهمی برای صندوق فولاد و ۹۰ هزار بازنشسته خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی درباره نشست دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس که با حضور رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، معاونان وزیر کار، نمایندگان صندوق فولاد و بازنشستگان صنعت فولاد برای رسیدگی به مطالبات برگزار شد، از اتخاذ تصمیمات اساسی برای پرداخت مطالبات به خانه ملت خبر داد.

وی گفت: صندوق بازنشستگی فولاد در سال‌های گذشته برای پرداخت حقوق و بیمه با مشکلاتی روبرو شده البته در برخی از سال‌ها تصمیماتی اتخاذ شد تا ادای تعهدات به صورت به روز انجام شود ولی در سال جاری با تأخیرهایی در پرداخت‌ها حقوق و بیمه بازنشستگان روبرو شدند که این موضوع شرایط معیشتی آنان را سخت کرده است.

این نماینده مجلس افزود: در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصمیماتی برای اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اتخاذ شد که یکی از این تصمیمات بر این اساس است که حقوق 3 ماه پایانی سال و همچنین عیدی بازنشستگان صنعت فولاد  پرداخت شود.

پورابراهیمی ادامه داد: با جمع‌بندی‌هایی که انجام شد بخشی از منابع برای مطالبات بازنشستگان فولاد از محل منابع خزانه از بابت مطالبات صندوق از دولت تأمین شود، همچنین با پیگیری‌های انجام شده در بودجه سال آینده، 2500 میلیارد تومان منابع دیگر لحاظ شده تا دغدغه‌های اساسی برای ادای مطالبات تقریبا در سال 97 برطرف شود. مقرر شد کسری‌های مربوط به تأمین منابع تا سقف 3 هزار میلیارد تومان پوشش داده شود که در این صورت در سال 97 تمامی تعهدات مربوط به حقوق و بیمه انجام خواهد شد.

وی افزود: در خصوص حقوق و بیمه سنوات آینده بازنشستگان صنعت فولاد با توجه به حکم برنامه ششم توسعه و بر اساس گزارش سازمان حسابرسی حدود 32 هزار میلیارد تومان منابع صندوق فولاد که درحال حاضر از دولت است به این صورت که دولت مکلف شود سالانه یک سوم از منابع آن را تسویه کند، تصمیم گیری شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره روش های تامین اعتبار برای حقوق بازنشستگان صنعت فولاد هم توضیح داد: مقرر شد به روش گواهی- سپرده از دولت بتوان در لایحه بودجه سال 97 مبنایی قرار داد که حداقل معادل یک سوم از این تعهدات در صورت عدم پرداخت نقدی از طریق روش گواهی سپرده عملیاتی لحاظ شود. در کنار این اقدامات بخش عظیمی از دارایی‌های صندوق که شامل بیش از 10 هزار میلیارد تومان منابع است از طریق تشکیل هلدینگ سرمایه‌گذاری و عرضه آن در بازار سرمایه به منابع تبدیل شود تا در بلندمدت تعهدات اجرایی شود.

پورابراهیمی افزود: با تصمیمات کمیسیون اقتصادی مجلس، اقداماتی بر اساس تکالیف دولت و مجوزهایی که مجلس ارائه می‌کند باید انجام شود تا دغدغه 90 هزار بازنشستگان صنعت فولاد که سال‌ها زحمت کشیده‌اند رفع شود. البته ممکن است در خصوص پرداخت مطالبات 4 ماهه حقوق بازنشستگان صنعت فولاد تا پایان امسال تأخیری وجود داشته باشد.


آموزش و سیگنال و در بورس فولاد ,منابع ,بازنشستگان ,حقوق ,صندوق ,صنعت ,بازنشستگان صنعت ,صنعت فولاد ,کمیسیون اقتصادی ,اقتصادی مجلس ,میلیارد تومان ,هزار میلیارد تومان ,میل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Movie fire رزرو ارزان ترین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی اخبار روز جهان جوری زندگی کن که به یادش بیاری ... عکاس حرفه ای هر چی که بخوای عاشقانه ساخت و سازان