متاسفانه امروزه بسیاری از فواید و وجود فرمت Webp در طراحی سایت بی خبرند. این فرمت ارزشمند دارای مزایا و معایبی مس باشد ولی به طور کلی برای بسیاری نا شناخته مانده است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد فرمت Webp در طراحی سایت توضیحات مختصری ارائه کنیم.

فرمت Webp در طراحی سایت چیست ؟

استفاده از فرمت Webp در طراحی سایت به سال 2012 یعنی 2 سال بعد از معرفی این فرمت توسط گوگل بر میگردد. فرمت webp بدون افت هیچگونه کیفیت باعث فشرده سازی تصاویر می شود. این فرمت از دو روش Lossy که با افت کیفیت همراه است Loseless که با افت کیفیت جزئی همراه بوده استفاده میکند و در هر دو حالت بین 30 تا 70 درصد کاهش حجم می دهد.

استفاده از فرمت Webp در طراحی سایت جایگزین بسیار مناسبی برای فرمت های Jpeg و PNG می باشد. همچنین این فرمت توانایی پشتیبانی از تصاویر متحرک را نیز دارد و به همین دلیل استفاده از فرمت Webp در طراحی سایت به جای فرمت Gif گاها میتواند تا 70 درصد کاهش حجم بدون افت کیفیت همراه باشد. فناوری webp به دلیل ذخیره سازی بیش از 8 بیت رنگ در هر پیکسل این نوع از فشرده سازی را انجام می دهد.

با تمام موارد گفته شده، استفاده از فرمت Webp در طراحی وب سایت حتی با گذشت 7 سال روند رشد بسیار کمی داشته است. دلیل کم بودن این روند در استفاده از فرمت Webp در طراحی سایت پشتیبانی نکردن همه ی مرورگرها از آن می باشد. در حال حاضر فقط مرورگر کروم نسخه ی دسکتاپ و موبایل و مرورگر اپرا نسخه دسکتاپ و موبایل از این فناوری پشتیبانی می کنند. همچنین بسیاری از نرم افزارهای ویرایشگر تصویر هنوز از این فرمت پشتیبانی نمی کنند. البته پشتیبانی نرم افزارها از Webp آن چنان لزومی ندارد.  چرا که شما می توانید به راحتی با چند خط کد انواع فرمت تصویری خود را به webp تبدیل کنید.

متن بعد: استفاده از فرمت webp در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


سئو، تدوین استراتژی، طراحی سایت فرمت ,webp ,طراحی ,سایت ,استفاده ,پشتیبانی ,فرمت webp ,طراحی سایت ,درصد کاهش ,فشرده سازی ,کیفیت همراه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مرکز مشاوره شغلی و کاریابی رادوین وبلاگ مهندسی نرم افزار ورودی 91 جهاد دانشگاهی اهواز هر چی که بخوای فروشگاه عشق و دوستی همه چی موجوده