امروزه برخی از طراحان سایت خواهان استفاده از فرمت webp در طراحی سایت حتی با دانستن معایب آن هستند. جدا از نسبتا سخت بودن استفاده از فرمت webp در طراحی سایت این فرمت می تواند به مقدار زیادی در کاهش حجم یک سات موثر باشد. در این مقاله قصد داریم تا با چند راه استفاده از فرمت webp در طراحی سایت آشنا شویم.

 

چگونگی استفاده از فرمت webp در طراحی سایت

  1. نرم افزارها: ساده ترین راه استفاده از فرمت webp در طراحی سایت استفاده از نرم افزارهای تبدیل کننده است. یکی از بهترین نرم افزارها در این مورد نرم افزار Webpconv برای ویندوز و WebPoniz برای سیستم عامل مک می باشد. هردوی این نرم افزارها به سادگی قابل استفاده هستند و درصد کاهش حجم را نیز نمایش می دهند.
  2. کدنویسی: یکی دیگر از راه های استفاده از فرمت webp در طراحی سایت با استفاده از کدنویسی می باشد. استفاده از کد برای تبدیل تصاویر به فرمت webp بسیار آسان و ساده می باشد. ساختار کد به صورت زیر می باشد:

cwebp -q [شاخص کیفیت بین 1 تا 100] [اسم فایلی که میخواهد تبدیل شود] -o [اسم فایل تبدیل شده]

«مثال cwebp -q 80 Hiwebex.png -o Hiwebex.webp

برای برگشت از فزمت webp به فرمت قبلی کافیست به جای cwebp واژه ی dwebp را جایگزین و شاخص کیفیت  را حذف کنید.

  1. ابزارهای آنلاین: امروزه تقریبا برای هرکاری یک ابزار آنلاین نهیه شده است. در زمینه ی تبدیل فرمت فایل ها به یکدیگر نیز این موضوع صادق بوده است. برای تبدیل فرمت های تصویری و استفاده از فرمت webp در طراحی سایت میتوانید از ابزارهای آنلاینی مانند سایت Zamzar استفاده کنید.

افزونه فتوشاپ: از آنجایی که فتوشاپ یکی از محبوب ترین برنامه های ویرایش تصاویر می باشد، برای این نرم افزار افزونه ای برای این فرمت درنظر گرفته شده است. با نصب این افزونه استفاده از فرمت webp در طراحی سایت برای کسانی که بسیار با این نرم افزار سروکار دارند ممکن و بسیار ساده میشود.

متن قبل: فرمت webp در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


سئو، تدوین استراتژی، طراحی سایت فرمت ,استفاده ,سایت ,webp ,طراحی ,افزونه ,طراحی سایت ,فرمت webp ,تبدیل فرمت ,سایت استفاده ,برای تبدیل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اینجا همه چی هست Skylar3r7 sitio جاذبه های گردشگری | تور داخلی ایران دانلود روزهای زندگی من????????