به گزارش فی نیوز، حجت الاسلام و المسلمین صبح شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 97-1396، افزود:وقتی کسی را هو می کنیم یعنی نظرش را تحمل نمی کنیم و وقتی به او اخم می کنیم یعنی افکار دیگری را تحمل نمی کنیم، در محیط مدرسه باید افکار دیگران را تحمل کنیم و به فکر دیگران احترام بگذاریم و این به دست معلمان و دانش آموزان است.

وی همچنین گفت: معلمان به دانش آموزان نحوه آشنایی و سبک استفاده از فضای مجازی را بیاموزند چرا که فضای مجازی تیغ دو لبه ای است که می تواند زندگی ما را نابود یا مسیر رشد و تعالی را برایمان بسازد.

رئیس جمهوری اضافه کرد: چه اشکالی دارد اگر پاسخ سوالی در کتابی آمده و دانش آموز با روش دیگری جواب داد به جای این که نمره منفی بدهیم او را تشویق کنیم چرا که خلاقیت به خرج داده است.

در ادامه طرح سوال امسال گفت: با چه سبک می توانیم اخلاق و ادب بالاتر و تحمل بالاتر داشته باشیم؟

وی با بیان این که امیر المومنین (ع) در این زمینه سه جمله دارد، یادآور شد: اگر کسی سوالی بلد نیست، نباید خجالت بکشد و باید بگوید نمی دانم، دانش آموز نباید خجالت بکشد و نباید او را تحقیر کنیم و در جامعه اگر موردی را بلد نیستیم، بگوییم بلد نیستیم. دوم این که اگر چیزی بلد نیستیم خجالت نکشیم و بپرسیم. یاد گرفتن و سوال کردن حسن و راه پیشرفت است.

رییس جمهوری اضافه کرد: باید در زندگی تحمل داشته باشیم و افکار و نظرات دیگران را تحمل کنیم و اگر بتوانیم محیط مدرسه و کلاس را بهتر بسازیم، می توانیم عالم تر، اندیشمندتر، خلاق تر و ماهرتر برای کار و فعالیت در جامعه بعد از دوران تحصیل باشیم.

با بیان این که کتاب های درسی دانش آموزان را برای دیروز تربیت می کند و فردا هیچ، گفت: فضای آموزش و پرورش باید به گونه ای باشد که دانش آموزان را برای 12 سال بعد تربیت کنیم نه برای امروز و دیروز.

رییس جمهوری گفت بگذاریم بخش بزرگ کتاب درسی توسط دانش آموزان در طول سال های آینده نوشته شود و بگذاریم خلاقیت و مهارت در دانش آموزان زنده شود تا بعد از 12 سال یک کاغذ دست دانش اموز بعنوان مدرک ندهیم بلکه مهارتی یاد دهیم که هر جایی برود مهارت خود را بعنوان رشد و دوران متوسطه در محیط کار عرضه کند.

اضافه کرد ما دانش آموز را علاقه مند به کار در پایان 12 سال تحصیل، تحویل جامعه بدهیم و دانش آموز را یک جوان مهار و حداقل در یک رشته آماده کنیم و این اولین خواسته من از وزیر آموزش و پرورش بود که پایان 12 سال دانش آموز یک کار بلد باشد که اگر ادامه تحصیل نداد، بتواند وارد فعالیت اجتماعی شود.

لینک کوتاه:http://questionoct18.rozblog.com/post/2


چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم دانش ,کنیم ,تحمل ,محیط ,آموزان ,آموز ,دانش آموزان ,دانش آموز ,محیط مدرسه ,نباید خجالت ,خجالت بکشد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پرسش مهر 21 آشپزی دانلود کلیپ جدید میراکلس ارائه انواع هود و سینک و اجاق با تخفیف ویژه خریدفلزیاب شیتیل موزیک GoldeMovie100 دانلود فیلم و سریال