خودروی هیبریدی بخریم یا خودرو برقی ؟

خودرو برقی

خودرو برقی برای حرکت کردن از نیروی حاصل از موتور الکتریکی کمک می گیرند و برای تامین انرژی و شارژ باطری این خودرو کافی است که آن را در خانه به برق زد. مدت زمان شارژ خودرو های برقی بین 6 تا 8 ساعت است، و برای مسافت 130 کیلومتر می باشد.

خودرو برقیخودرو برقی

خودرو هیبریدی

خودرو های هیبریدی برای حرکت کردن از ترکیب چند منبع قدرتی استفاده می کنند. این خودرو ها میتواننند از سوخت های متفاوتی مانند گاز پروپان، سی ان جی، هیدروژن یا انرژی خورشیدی برای تولید قدرت استفاده می کنند اما اکثر خودرو های هیبریدی بازار از نوع بنزینی – الکتریکی هستند.

تویوتا کمری هیبرید

کدام یک بهتر است خودرو برقی یا هیبریدی ؟

حال اگر از خود میپرسید که کدام یک از این خودرو ها بهتر هستند باید بگوییم که خودرویی مناسب است که با حداقل نیاز ها بتواند تا سوختگیری مجدد مسافت 450 کیلومتر را براند و همچنین سوخت گیری آن هم آسان و سریع باشد با این اوصاف اگر چه این فاکتورها توسط خودرو های بنزینی یافت میشوند اما به خاطر آلودگی زیادی که تولید میکنند گزینه مناسبی نیستند و در مقابل خودرو های برقی با اینکه هیچ آلودگی ایجاد نمیکنند اما با هر بار شارژ تنها مسافت 160 کیلومتر را میرود و شارژ شدن آن هم زمان بر هست اما خودرو های هیبریدی که ترکیبی از این دو هستند گزینه بهتری هستند.

موتور بنزینی بکار رفته در خودرو های هیبریدی دارای ابعاد کوچکتر و تکنولوژی بالاتری از خودرو های معمولی هستند که در عین افزایش کارایی باعث کاهش آلودگی میشود و موتور الکتریکی در داخل خودرو های هیبریدی نیز دارای تکنولوژی پیشرفته ای هستند و هم به عنوان موتور و هم به عنوان ژنراتور عمل میکنند.


سایت خودرو خودرو ,هیبریدی ,برقی ,شارژ ,موتور ,آلودگی ,خودرو برقی ,حرکت کردن ,موتور الکتریکی ,برای حرکت ,برقی خودرو ,خودروی هیبریدی بخریم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دنیای از خوشمزه ها قطره های باران (بهشت بلوچستان(کله گان پنل مووی دنیای پزشکی و سلامت زندگی سالم اجناس فوق العاده