کتاب بردگى در اسلام، عنوان پنج جلسه سخنرانى و پرسش و پاسخ استاد شهید آیت اللّه‌ مرتضى مطهرى در جلسات بحث و انتقاد انجمن اسلامى پزشکان در بهار و تابستان سال 1346 هجرى شمسى بوده است.
موضع اسلام در قبال مسئله بردگى، از جمله مسائل چالش‌برانگیزى است که شبهات فراوانى را از سوى طبقات تحصیل‌کرده و روشنفکر به همراه داشته است. استاد شهید مطهرى در این کتاب که شامل چهار جلسه سخنرانى در موضوع بردگى است، برخورد منطقى و واقع‌بینانه اسلام را با این موضوع به خوبى تبیین نموده، به شبهات مطرح شده در این باب پاسخ قانع‌کننده مى‌دهد. روش استاد مطهرى در این گونه مباحث این است که از سؤالات و انتقادات استقبال مى‌کند و حتى مستمع را به سؤال و انتقاد ترغیب مى‌نماید، به طورى که هر ناظرى به خوبى احساس مى‌کند که ایشان دنبال کشف حقیقت است و داراى روح علمى و انصاف در داورى است.
در کتاب بردگى در اسلام مانند سایر آثار آن متفکر شهید مباحث زنده و مطرحى مورد بحث و انتقاد قرار گرفته و گویى براى امروز بیان شده است و به تعبیر امام خمینى(ره) براى عارف و عامى سودمند و فرحزاست.
نکته‌اى که باید بیاموزیم روش استاد مطهرى در این گونه مباحث است که چگونه از سؤالات و انتقاداتِ گاهى تند استقبال مى‌کند و حتى مستمع را به سؤال و انتقاد ترغیب مى‌نماید به طورى که هر ناظرى به خوبى احساس مى‌کند که ایشان دنبال کشف حقیقت است و ـ به تعبیر خود آن شهید ـ روح علمى و انصاف در قضاوت دارد.


تک چینک دانلود مقاله و پروژه دانشجویی انتقاد ,اسلام ,مى‌کند ,کتاب ,مطهرى ,شهید ,کتاب بردگى ,خوبى احساس ,احساس مى‌کند ,ایشان دنبال ,انتقاد ترغیب ,خوبى احساس مى‌کند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قیچی باغبانی dlfile پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان روستاي زيباي پلام گیمز | جدیدترین از ما بخواهید اقامت ترکیه رونق تولید سبک زندگی سالم