نوع فایل: Word و (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 30 صفحه
قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، قانوني برگرفته شده از شرع مبين، داراي اصولي است كه اجراي آنها مي‏تواند جامعه‏اي آرماني را ساماندهي و زمينه رشد و تعالي همه‏جانبه براي شهروندان را فراهم آورد. از جمله اين اصول، اصل هشتم قانون اساسي با موضوع «امر به معروف و نهي از منكر» است كه دقيقا برگرفته از قرآن و سنّت و منطبق بر هدف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مي‏باشد. اما همواره در مقام اجراي قوانين و احكام ديني، موانعي وجود دارد كه بخشي از آنها، مربوط به اجرا و بخشي مربوط به مقاومت برخي افراد و برخي نيز ناشي از دشواري خود عمل است. در مورد اين اصل هم موانعي وجود دارد كه مسئولان امر بايستي آنها را با شيوه مناسب خودش برطرف سازند تا بستر مناسب براي تحقق آنها مهيا گردد. آسيب‏هاي عمده عدم اجراي اصل هشتم عبارتند از: آسيب‏هاي معرفتي، رواني، آسيب‏هاي قانوني و قضايي.
     اين پژوهش با رويكرد نظري، ضمن تبيين جايگاه امر به معروف و نهي از منكر از منظر ديني و جامعه‏شناسي، به برخي از مهم‏ترين موانع و آسيب‏هاي عدم اجراي اين اصل، با هدف بسترسازي براي احياي اين اصل قانون اساسي و در نتيجه، زمينه‏سازي براي رشد و تعالي جامعه مي‏پردازد.
كليدواژه ‏ها: امر به معروف، نهي از منكر، اصل هشتم قانون اساسي، حقوق و تكاليف، آزادي.
 

فیلم و کتاب دات آی آر اجراي ,آسيب‏هاي ,هشتم ,اساسي ,برخي ,قانون اساسي ,هشتم قانون ,وجود دارد ,موانعي وجود ,جمهوري اسلامي ,هشتم قانون اساسي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گروه هنری چاپ نفیس فروشگاه سایت بلاگ بیست ronaldocris 1111111111111 وامابعدعنایتی کتابخانه های اهر کاراته شهرستان بابل