htaccess در طراحی سایت یکی از مهم ترین فایل های موجود در سایت می باشد. با این حال بسیاری از وب مسترها از این فایل مهم و کاربردهای آن بیخبرند. در این مقاله قصد داریم فایل htaccess در طراحی سایت را به صورت خلاصه توضیح دهیم.

فایل htaccess در طراحی سایت چیست ؟

به طور کلی فایل htaccess در طراحی سایت نقش مشخص کردن کردن دسترسی کاربران به محتویات یک دایرکتوری را دارد. همچنین htaccess را میتوان به عنوان ابزاری برای تشخیص هویت افراد نیز در نظر گرفت. وقتی کاربر آدرس یک سایت را وارد می کند، آدرس با http شروع می شود و این دستور توسط نرم افزار وب HTTPd شناسایی می شود. این نرم افزار منتظر ارسال درخواست برای سایر برنامه ها می ماند و پس از ارسال درخواست و با پیدا کردن فایل htaccess اجازه ی دسترسی کاربر به آن بخش را چک میکند و در صورت مجاز بودن، اجازه ی دسترسی به کاربر میدهد.

با اینکه htaccess میتواند بسیار مفید باشد معایبی هم دارد. در واقع استفاده از فایل htaccess در طراحی سایت بیشتر این امکان را به مدیران می دهد تا دسترسی کاربران هر گروه را به محتوا و تنظیمات همان گروه مشخص کنند و استفاده از آن برای تمامی توابع متصل به HTTPd نمی تواند بسیار بهینه و مناسب باشد.

از معایب استفاده از فایل htaccess در طراحی سایت می توان به پیچیده شدن کار در پروژه های بزرگ اشاره کرد. به طور مثال یک شرکتی که دارای سرور های زیادی باشد، باید تعداد زیادی از فایل های htaccess را داشته باشد و علاوه بر آن آنها را مدیریت کند. مدیریت کردن و استفاده از تعداد بالای این فایل ها و محدود کردن کاربران در این مواقع طبیعتا  کاری سخت و پیچیده و طاقت فرسا میباشد. همچنین ضعیف بودن فایل htaccess از دیگر معایب آن می باشد. چرا که فایل htaccess در طراحی سایت را به راحتی میتوان یافت و آن را بازنویسی کرد.

متن بعد : کاربردهای htaccess در طراحی سایت1

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


سئو، تدوین استراتژی، طراحی سایت htaccess ,فایل ,سایت ,طراحی ,استفاده ,دسترسی ,طراحی سایت ,فایل htaccess ,ارسال درخواست ,دسترسی کاربران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت دانلود مقاله و کتاب Thatcherqmkhui74 Situs سایت تفریحی talaghtooloogh نماوا کلیپ 9 بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. امنیت تلفن همراه فروشگاه گلها