اساس ربات های تلگرام – آموزش برنامه نویسی ربات تلگرام

 

برای داشتن یک ربات ،‌ابتدا باید رباتمان را در @botFather ثبت نام بکنیم . توجه کنید که ما فقط ثبت نام انجام میدیم و اطلاعات ظاهری ربات رو تغییر میدیم و بات فادر درباره ی هسته ی ربات کاری انجام نمی دهد . در پایان ثبت نام botfather به ما یک token می دهد .

این توکن بسیار مهم هست و نباید گم شود . ما از طریق این توکن به تمام اطلاعات ربات دسترسی داریم و هر کاری میتوانیم انجام دهیم !

خوب حالا باید ببینیم یک ربات تلگرامی چطور کار میکند ؟

ما قرار است یک صفحه ی مثلا php در این آموزش بسازیم و از طریق این صفحه ، اطلاعاتی که تلگرام برای ما می فرستد را تجزیه تحلیل کنیم و در آخر اگر خواستیم به تلگرام ،‌ اطلاعاتی را ارسال نماییم .

خوب اساس کار ربات های تلگرام چنین است اما برای دریافت اطلاعات جدید ما ۲ راه حل داریم .

راه حل اول به اصطلاح WebHook می باشد . یک صفحه ی تحت وب که هر آپدیت جدیدی که در تلگرام صورت میگیرد‌، هسته ی تلگرام اطلاعات را برای ما با استفاده از POST ارسال میکند . ما این اطلاعات را تجزیه تحلیل میکنیم و میتوانیم پاسخ هم بدهیم . یکی از بدی های این روش این است که شما باید حتما گواهی SSL داشته باشید که البته در آموزش های آینده یک ربات با استفاده از WebHook برنامه نویسی می کنیم و با استفاده از OpenShift به صورت کاملا رایگان ،‌آن را پیاده میکنیم .

راه حل دوم به اصطلاح Long Polling می باشد . در این روش تلگرام اطلاعات را برای ما ارسال نمی کند بلکه ما مثلا هر ۵ ثانیه با استفاده از cUrl ، اطلاعات جدید را دریافت میکنیم . خوبی این روش این است که ما حتی روی لوکال هاست هم میتوانیم یک ربات داشته باشیم و بدی این کار این است که ما مثلا اگر هر ۵ ثانیه یک درخواست بفرستیم ، احتمال اینکه در خیلی از درخواست ها ،‌آپدیت جدیدی وجود نداشته باشد بسیار است و این درخواست ها اضافه اند و فقط سرور را آزار میدهند !

آشنایی با داکیومنت های BOT API تلگرام

 

تلگرام یک داکیومنت برای Api ها دارد که خیلی از آن استفاده خواهیم کرد .

برای مشاهده ی این داکیومنت در سایت رسمی تلگرام کلیک نمایید .

بهتر است با یک مثال شروع کنیم . فرض کنید میخواهیم با یک درخواست تمام آپدیت های جدید را دریافت کنیم .

آپدیت ها در تلگرام شامل تمام رویداد های جدید می باشد . برای مثال پیام جدید ، کاربر حذف شذه از گروه‌، فایل جدید و …

ما در این آموزش از روش long Polling استفاده می کنیم . ابتدا باید ربات خود را در botfather بسازیم سپس اطلاعات Token را ذخیره کنیم .

برای دریافت اطلاعات جدید ما باید یک از متد getUpdates استفاده کنیم . اما بهتر است اول با متد ها آشنا شویم 


اموزش و دانلود ربات ,تلگرام ,اطلاعات ,کنیم ,جدید ,استفاده ,اطلاعات جدید ,تلگرام اطلاعات ,long polling ,دریافت اطلاعات ,تجزیه تحلیل ,برای دریافت اطلاعات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مهم ترین نکات خرید ریبون پرینتر بهترین سایت راستی مرجع آهنگسازای و بانک آکورد ایران وات چت،چت وات،وات گپ،گپ وات مهر کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. کافه تی وی تخفیفان