اضافه نمودن و ایجاد قابلیت پرینت در طراحی سایت به دلیل اهمیت بسیار این قابلیت یکی از موارد قابل توجه در طراحی سایت می باشد. ایجاد قابلیت پرینت در طراحی سایت به منزله ی فقط چاپ کردن صفحه نیست. بلکه در ایجاد آن باید به یکسری نکات توجه داشت. در این مقاله درباره ی چگونگی ایجاد قابلیت پرینت در طراحی سایت به صورت خلاصه توضیح می دهیم.

 

ایجاد قابلیت پرینت در طراحی سایت چگونه می باشد ؟

همانطور که گفته شد ایجاد قابلیت پرینت در طراحی سایت فقط به چاپ کامل یک صفحه محدود نمی شود. چراکه کاربری که صفحه ی شما را چاپ می کند نیازی به چاپ شدن تمامی محتویات صفحه مانند اسلایدر، تبلیغات و یا فوتر سایت شما ندارد. بنابراین برای ایجاد قابلیت پرینت در طراحی سایت باید یک استایل خاص مخصوص پرینت گرفتن صفحه توسط CSS نوشته شود و سپس کد فایل استایل را به بخش Head سایت خود اضافه کنید. دقت داشته باشید که حتما نیازی به تعریف یک دکمه برای پرینت گرفتن نیست. چراکه بیشتر این کار را با ترکیب کلیدهای Ctrl+P بر روی صفحه کلید خود انجام می دهند.

با این حال راه ساده تری برای  ایجاد قابلیت پرینت در طراحی سایت نیز وجود دارد. با مراجعه به سایت PrintFriendly و دانلود افزونه ی آن بر روی CMS خود می توانید قابلیت پرینت در سایت خود را به خوبی بهبود بخشید. همچنین این سایت قابلیت استفاده از کد html را نیز دارد. این یعنی شما با کپی کردن کد مخصوص این سایت در ساختار html خود به صورت کاملا خودکار صفحات شما برای چاپ بهینه خواهد شد. همچنین این سایت قابلیت شخصی سازی نیز دارد. یعنی می توان با استفاده از آن استایل مربوط به پرینت خود را به راحتی بسازید.

با این حال پیشنهاد می شود تا برای ایجاد قابلیت پرینت در طراحی سایت خود از استایل شخصی خود استفاده کرده و صرف اندکی زمان Stylesheet مربوط به آن را خودتان بسازید. به یاد داشته باشید که ساخت اینگونه امکانات توسط خود شما بسیار بهتر و بهینه تر از استفاده از ابزارها و یا استایل های آماده می باشد.

متن قبل: قابلیت پرینت در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


سئو، تدوین استراتژی، طراحی سایت سایت ,پرینت ,قابلیت ,طراحی ,ایجاد ,صفحه ,طراحی سایت ,قابلیت پرینت ,ایجاد قابلیت ,سایت قابلیت ,داشته باشید ,ایجاد قابلیت پرینت ,برای ایجاد قابلیت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبسایت تخصصی مهندسی عمران | آقای عمران نمونه سوال دهم آگهی استخدام هر از گاهی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و ترکی Porsesh_Mehr خاطرات شخصی من و معشوقم تدريس خصوصی ریاضی ششم | معلم خصوصي ریاضی ششم | تدريس خصوصی ریاضی ششم دبستان