زندگی ن در سلسله چوسان به نوبه خود متفاوت از سایر سلسله های کره بود اما کره همچنان زیر سلطه تعالیم کنفسیوس و عقاید جامعه ای مرد سالار بود. در کره تنها یک بار به ن این امتیاز داده شد تا حکومت را به دست بگیرند و آن در زمان ملکه سئون دئوک در شیلا بود.

ن سلسله چوسان در نظام محدود مرد سالار زندگی می کردند اما با این وجود بعضی از بانوان موفق به ساختن نام پر آوازه ای برای خود شدند که تا به امروز همچنان از آن ها یاد می شود.
خانواده سلطنتی در سلسله مراتب بالای مردم چوسون با پادشاه به عنوان فرمانروای کشور بود. ملکه به همراه پادشاه بر مردم حکومت می کرند و ملکه عنوان مادر ملت را دارا بود و الگویی برای سایر ن کره محسوب می شد.
انتخاب همسر (به عنوان ملکه فعلی یا ملکه آینده) برای پادشاه یا ولیعهد مراحل پیچیده ای را طی می کرد که از جمله ممنوعیت ازدواج بانوان در سن مد نظر در سراسر کره و طی سه مرحله برای دوشیزگان منتخب.
در کره همچون چین عدد نه عددی مقدس بود و طبقه بندی درباریان به 9 بخش تقسیم می شد(ادامه مطلب.)

 

 


•|ڪافـہ ڪره|• ملکه ,ن ,سلسله ,پادشاه ,چوسان ,بانوان ,سلسله چوسان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی هر چی که بخوای ولی الله موسسه زبان امید لیزر موهای زائد تتر ایران گالری عکسهای امین غـــلامـيــاري انواع ساعت مچی در سایت ما پوما بیست PUMA20 و ستگاه خودپرداز سازنده سیستم نوبت دهی