کمپوست قارچ به مخلوطی از بقایای حیوانی و بقایای گیاهی گفته می شود.کمپوست قارچ در روش های سنتی از کود اسب تولید می شده است. استفاده از کود اسب برای تولید کمپوست قارچ خوراکی به علت تامین مواد غذایی مورد نیاز قارچ بسیار موثر بوده است. در حال حاضر برای تولید کمپوست قارچ خوراکی و کمپوست قارچ دکمه ای از سایر مواد به ویژه بقایای گیاهی و مواد زائد سلولزدار کارخانجات قند، کاغذ و. استفاده می شود.

http://www.irangharch.com/img/compost.jpg

آشنایی با روش های تولیدwww.irangharch.com کمپوست قارچ دکمه ای

مواد تشکیل دهنده کمپوست قارچ در روش سنتی:

1- های غذایی

2-کود اسبی

3-مواد غذایی کنسانتره

4-کودهای ازته

5-املاح معدنی

مواد تشکیل دهنده کمپوست قارچ در روش امروزی:

1-کاه و کلش

2-کربو هیدرات(سبوس گندم)

3-کود مرغی

4-کودهای شیمیایی


روش های تولید کمپوست قارچ دکمه ای
تولید کمپوست قارچ دکمه ای به دو صورت انجام می گیرد:

الف) تولید کمپوست قارچ دکمه ای به روش دراز مدت

الف) تولید کمپوست قارچ دکمه ای به روش کوتاه مدت

تولید کمپوست قارچ دکمه ای به روش درازمدت یک روش قدیمی در ساخت کمپوست قارچ دکمه ای است. این روش برای پرورش قارچ در سطح تجاری مناسب نمی باشد. استفاده از این روش در تولید حجم بالای قارچ دکمه ای به صرفه نیست. شایان ذکر است که علی رغم اقتصادی نبودن این روش به علت گرانی تکنولوژی روش کوتاه مدت این روش همچنان در کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

روش تولید کمپوست قارچ دکمه ای به صورت کوتاه مدت به مراتب سریع تر و پیشرفته تر از روش های گذشته است و برای پرورش قارچ در حجم تجاری بسیار به صرفه و اقتصادی است.


قارچ خوراکی- قارچ صدفی |قارچ خوراکی www.irangharch.com
:

قارچ دکمه ای در حدود پنجاه سال است مه به صورت تجاری و پرورش در ایران رایج شده است. در پرورش قارچ دکمه ای خاک پوششی، کمپوست قارچ دکمه ای و بذر قارچ دکمه ای در کنار ایجاد شرایط مناسب محیطی می توان ه محصول بسیار مناسبی رسید.

ایران قارچ با ارائه با کیفیت ترین محصولات در صنعت قارچ مفتخر است در خدمت صنعت کاران قارچ باشد.

ارائه بهترین کمپوست قارچ دکمه ای در دو نوع کمپوست بلوکی و کمپوست کیسه ای با قیمت کارخانه با تحویل فوری

ارائه بهترین خاک پوششی در دو نوع داخلی و وارداتی . خاک پوششی هلندی

ارئه بذر قارچ خوراکی، بذر قارچ دکمه ای، بذر قارچ صدفی و بذر قارچ دارویی با بهترین کیفیت

ارائه تجهیزات سالن قارچ، هیتر، فن تهویه ، فن سانترفیوژ ،رطوبت ساز پروانه ای و .


پاستوریزه کردن و قیمت بذر کمپوست قارچ دکمه ای
:
نحوه پاستوریزه کردن کمپوست قارچ دکمه ایhttp://www.irangharch.com :

برای پاستوریزه کردن کمپوست قارچ دکمه ای ابتدا قفسه ها و جعبه ها را با کمپوست قارچ دکمه ای تهیه شده در مرحله اول پر نموده و در اتاق پاستورازیسیون به فاصله 20 سانتی متری روی هم قرار می دهیم.به گونه ای که جریان هوا و بخار از میان آنها به راحتی عبور نماید. به تدریج بر اثر افزایش فعالیت می درون کمپوست قارچ دکمه ای ، حرارت درون کمپوست قارچ دکمه ای افزایش می یابد. در این هنگام باید درهای اتاق کاملا بسته باشد تا از خروج حرارت جلوگیری شود.

درجه حرارت کمپوست قارچ دکمه ای www.irangharch.com در این مرحله به 52 تا 53 درجه سلسیلوس می رسد. باید مراقب بود که درجه حرارتدر تمامی قفسه های حاوی کمپوست www.irangharch.com قارچ دکمه ای به طور یکنواخت ایجاد شود.

کمپوست قارچ دکمه ای را به مدت 2 تا 4 روز در حرارت 52 تا 54 درجه نگاه می دارند.پس درجه مصنوعی به وسیله بخار آب گرم ه 59 تا 60 درجه افزایش می یابد.

پس از 8 ساعت به تدریج هر دو ساعت 2 تا 3 درجه از حرارت کمپوست قارچ دکمه ای کاسته می شود تا جددا حرارت به 52 تا 54 درجه برسد.سپس کمپوست قارچ دکمه ای برای 5 روز در این حرارت نگهداری می شود تا امونیاک موجود در آن کاملا از بین برود. در این هنگام کمپوست قارچ دکمه ای را خنک کرده تا حرارت ان به 25 تا 25 درجه برسد. در تمامی این مراحل باید رطوت نسبی کافی در اطراف کمپوستwww.irangharch.com قارچ دکمه ای وجود داشته باشد تا از خشک شدن سطح کمپوست قارچ دکمه ای جلوگیری کند.


طراحی بنر حرفه ای (وبلاگ همه جوره) قارچ ,کمپوست ,دکمه ,درجه ,تولید ,حرارت ,قارچ دکمه ,کمپوست قارچ ,تولید کمپوست ,پرورش قارچ ,پاستوریزه کردن ,تشکیل دهنده کمپوست ,برای تولید کمپوست منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

برنامه ساز پیشرفته اخبار سایت بلگ بیست خرید اینترنتی پرفسور دنیای بهاری دانلود فایل های مفید برای دانشجویان