پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیوییدسته: علوم تربیتی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 359 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 38

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 8,800 تومان

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی

 

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

جان دیویی (متولد 1859 آمریكا) یكی از نمایندگان برجسته فلسفه موسوم به عمل‌گرایی (پراگماتیسم) است. پراگماتیسم نظریه‌ای است كه در پاسخ به این پرسش كه معیار درست بودن یك گزاره (قضیه) چیست؟ می‌گوید: سودمندی و به كارآمدن یعنی یك اندیشه آنگاه درست است كه به كار آید و مشكلی را بگشاید. به كارآمدن، تنها معیار درست بودن اندیشه است.

 

با توجه به این ایده بنیادی، پراگماتیست‌ها هر ارزشی را نسبی و وابسته به شرایط خاص اجتماعی، روانی، فرهنگی و به طور كلی، شرایط معین می‌دانند و برآنند كه هیچ هدف ثابتی یافت نمی‌شود و آموزش و پرورش نیز نمی‌تواند یك ایده‌آل جاوید داشته باشد. زیرا بسیاری از ارزش‌ها و هدف‌ها گذرا و تابع شرایط و وضعیت‌های ویژه‌اند و از آنجا كه وضعیت‌های ویژه بی‌شمارند، جستجوی یك هدف مشخص و كلی بیهوده است.

به نظر دیویی همه دانستنی‌ها، مهارت‌ها و حتی ارزش‌ها ابزارهایی هستند كه انسان را در سازگار شدن با وضعیت‌های تازه و حل مشكل‌هایی كه از این وضعیت‌ها بر می‌خیزد، یاری می‌كنند.

دیویی بهترین روش آموزش را به كاربردن روش پژوهش علمی توسط خود دانش‌آموزان می‌داند. همان روشی كه یك پژوهنده یا دانشمند برای رسیدن به پاسخ یك مساله در پیش می‌گیرد. كار یك معلم پیش از هر چیز راهنمایی دانش‌آموزان و یاری آنان در كار پژوهش است. دیویی بر آن است كه معلم باید تا آنجا كه می‌تواند از بیان اندیشه‌ها به صورت قطعی و جزمی خودداری كند.

به نظر دیویی «تفكر، محور آموزش و پرورش است و روش‌های آموزش و پرورش باید مبتنی بر جریان تفكر باشد و هر روشی كه بهتر از روش‌های دیگر كودك را به تفكر وادار كند، با ارزش‌تر است» و شرط توفیق در كاربرد این روش نیز آن است كه معلم هر درسی را با واقعیات زندگی دانش‌آموزان مرتبط كند و با تكیه بر نیازهای عملی دانش‌آموز و فعالیت خود او، چگونگی شناخت موضوع معینی را به او بیاموزد. دیویی معتقد است كه معلم در صورتی در كاربرد روش حل مساله موفق خواهد بود كه موضوعات قابل فهم و دانش‌آموز به آن علاقه‌مند باشد و در واقع موضوع درس، مساله او باشد نه مساله معلم. البته این بدان معنا نیست كه معلم باید فقط مطالب مورد علاقه كودكان را بیاموزد. بلكه باید آنها را راغب به فراگیری درس‌ها كند.

و .

فهرست مطالب

مقدمه
ویژگی‌های آموزش و پرورش
روش آموزش و پرورش
تربیت اجتماعی و اخلاقی
پایان

 

عنوان : فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 360 کیلوبایت

تعداد صفحات : 38

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی

قیمت فایل فقط 8,800 تومان

برچسب ها : پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی , پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی , دانلود پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی , پاورپوینت رایگان فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی , پاورپوینت بررسی تعلیم و تربیت از دیدگاه جان دیوئی , پاورپوینت جان دیویی , پاورپوینت دیدگاه تربیتی جان دیویی , دانلود فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی , فلسفه آموزش و پرورش از دیدگ


شیک فایل , دانلود پروژه های تخصصی دیویی ,پاورپوینت ,آموزش ,پرورش ,دیدگاه ,فلسفه ,فلسفه آموزش ,پاورپوینت فلسفه ,دیویی پاورپوینت ,علوم تربیتی ,قیمت فایل ,پاورپوینت فلسفه آموزش ,نس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروش ملک تهران می خواهم برنده باشم جام هنر الان بخر تحویل بگیر بهیاران چت|مشاوره چت میرممد 99 داستان عاشقانه