افزایش سرعت تست زنی

یک داوطلب برای موفقیت در کنکور سراسری علاوه بر داشتن مطالعه خوب درس‌ها نیازمند عوامل دیگری نیز برای رسیدن به رشته مورد علاقه خود هست. از جمله کار‌هایی که باعث بهتر نتیجه گرفتن داوطلبان در جلسه آزمون سراسری می شود می توان به بالا بودن سرعت تست زنی اشاره کرد.

افزایش سرعت تست زنی

کنکوری‌ها برای اینکه بتوانند سرعت تست زنی خود را افزایش دهند نیازمند راهکارهایی هستند که ما سعی داریم در این مقاله به این نکات اشاره کنیم.

تمرین و تکرار زیاد برای افزایش سرعت تست زنی

چیزی که ما مدام از ابتدای سال به کنکوری‌ها گوشزد می‌کنیم و از اهمیت آن برای موفقیت در سر جلسه آزمون می‌گوییم زدن تست در قالب تست آموزشی برای یادگیری مفاهیم درسی و هم‌چنین زدن تست آزمونی برای محک خوردن داوطلب است. تست آزمونی برای این است که خود را در شرایط آزمون قرار دهید تا در زمان مشخص بتوانید به تعداد سوالات معین هر درس پاسخ دهید. هر درس را که مطالعه می کنید حتما پس از مطالعه اقدام به زدن تست آموزشی بکنید. تست آموزشی برای دروس محاسباتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پس از تسلط به همه سر فصل‌های یک مبحث در زمان‌های خاصی به خصوص قبل از برگزاری آزمون آزمایشی اقدام به زدن تست آزمونی بکنید و مطمئن باشید نتایج بسیار بهتری را کسب خواهید کرد. در مطالب قبلی سایت محصل ایرانی نحوه زدن تست آزمایشی و تست آزمونی را توضیح داده‌ایم برای اینکه در این باره بیشتر بدانید به مقاله “روش صحیح تست زدن برای کنکور” مراجعه کنید.

استفاده از تکنیک‌ها برای افزایش سرعت تست زنی

وقتی که در منزل تست آزمونی می‌زنید و یا در هنگامی که در سر جلسه آزمون آزمایشی هستید، سعی کنید به سوالات هر درس در کمتر از زمان قانونی مربوط به آن پاسخ دهید. با این کار در انتهای پاسخ گویی به سوالات مربوط به دفترچه عمومی و اختصاصی زمانی اضافی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید به سوالاتی که قادر به پاسخ گویی آن نبودید بپردازید. با این کار از وقت هدر دادن بر روی سوالاتی که نمی‌توانید به آن ها پاسخ دهید جلوگیری می‌کنید. یادگیری تکنیک زمان های نقصانی در اجرای این کار به شما خیلی کمک میکند. هم‌چنین در طول پاسخ گویی به سوالات هر دفترچه کنار سوالاتی که از نظر شما پاسخ گویی به آن‌ها وقت گیر است علامت ضربدر بگذارید تا بتوانید بعدا به آن‌ها رجوع کنید.

شروع نیمسال دوم و تقویت مهارت آزمون دادن

از مهم ترین کارهایی که باعث افزایش مهارت شما در آزمون دادن می شود افزایش تعداد آزمون هایی است که در منزل از خود می‌گیرید و خود را در شرایط کنکور قرار می‌دهید. با شروع نیم سال دوم و نزدیک شدن به کنکور لازم است که در طول هفته از خود آزمون‌های زمان‌ دار بیشتری بگیرید. طبیعتاً هرچه بیشتر در زمان تعیین شده به تعداد سوالات مشخص پاسخ دهید هم سرعت شما در پاسخ گویی به سوالات بیشتر خواهد شد و هم چنین دقت شما نیز بالا خواهد رفت.

نکات ساده (اما به شدت به درد بخور):

  1. در هر جلسه‌ی آزمون زمان داری که در منزل برگزار می‌کنید، برای اینکه تا حدودی شکل و شمایل آزمون کنکور را داشته باشد دو یا سه درس را انتخاب کنید. (هم چنین تعداد مباحثی که برای هر درس انتخاب می کنید بهتر است بیش از دو مبحث باشد).
  2. توصیه داریم حداقل در طول هفته دو تا سه مرتبه به زدن آزمون های زمان دار اقدام کنید.
  3. بهتر است در برنامه ریزی میان دو آزمون آزمایشی خود، روز و تعداد درس هایی را که قصد دارید در خانه به صورت تست آزمونی کار کنید را مشخص کنید.
  4. هنگام زدن تست های زمان دار حتماً این تکنیک را تمرین کنید که بتوانید به راحتی از روی سوالاتی که قادر به پاسخ گویی آن‌ها نیستید و یا زمان زیادی برای پاسخ گویی به آن‌ها نیاز است را کنار بگذارید. (در آزمون سراسری نمره منفی محاسبه می شود پس بهتر است به سوالاتی که از درستی آن ها اطمینان دارید پاسخ دهید).
  5. نکته‌ای که گفتنش برای هزار مرتبه هم از ارزش آن نمی‌کاهد این است که در سر جلسه آزمون نیاز نیست به همه سوالات پاسخ دهید. فقط و فقط به سوالاتی پاسخ دهید که از درستی پاسخ آن اطمینان دارید. این کار به افزایش سرعت تست زنی شما کمک می کند.

پاتوق شمالی ها آزمون ,دهید ,افزایش ,زمان ,سرعت ,سوالات ,پاسخ گویی ,پاسخ دهید ,افزایش سرعت ,جلسه آزمون ,آزمون آزمایشی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شیک فایل , دانلود پروژه های تخصصی قطعات و تجهیزات مورد نیاز بالابر اسانسوری معرفی کالا elbadaw خرید بک لینک • رویال ادز • فروش بک لینک • تبلیغات لینکی و متنی • خرید لینک • خرید بک لینک رنکدار دانلود رایگان فیلم و سریال با لینک مستقیم mobin-Film اینجا همه چی هست